پایان دوری هدیه تهرانی از سینما

۳۱فروردین۱۳،

هدیه تهرانی سوپراستار سینما پس از چهار سال دوری از پرده سینما، این روزها با کارکتر انیمیشنی‌اش در «تهران ۱۵۰۰» به روی پرده نقره‌ای سینماها رفته است.

 هدیه تهرانی سوپراستار سینما پس از چهار سال دوری از پرده سینما، این روزها با کارکتر انیمیشنی‌اش در «تهران ۱۵۰۰» به روی پرده نقره‌ای سینماها رفته است.

 سوپراستار اواسط دهه هفتاد تا اواسط دهه هشتاد سینما، فعالیت بازیگری‌اش را در سال ۷۵ با فیلم «سلطان» مسعود کیمیایی آغاز کرد و با همان فیلم اول درخشید و به سینما معرفی شد.

«غریبانه»، «قرمز» و «شوکران» فیلم‌های بعدی این بازیگر بودند که علاوه بر توفیق چشمگیر در گیشه، هدیه تهرانی را به عنوان یک بازیگر پولساز معرفی کرد ضمن آنکه برای «قرمز» سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را نیز بدست آورد.

روند پرکاری این بازیگر ادامه پیدا کرد و «سیاوش»، «دست‌های آلوده»، «پارتی»، «آبی»، «چتری برای دو نفر» و « زمانه» تجربه‌های بعدی‌اش بودند که بعضی از آنها با استقبال سردی از سوی مخاطبان همراه شدند.

تهرانی در «کاغذ بی‌خط» ناصر تقوایی در کنار خسرو شکیبایی دوباره درخشید و بعد از آن در «خانه‌ای روی آب» بهمن فرمان‌آرا مقابل دوربین رفت.

فیلم به نمایش درنیامده «آبادان» و فیلم‌های گیشه‌ای «دنیا» و «دختر ایرونی» کارهای بعدی این بازیگر بودند.

این بازیگر در ادامه با «جایی برای زندگی» و «دوئل» حضور در آثار مربوط به دفاع مقدس را تجربه کرد.

تهرانی پس از «یک بوس کوچولو» در «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی دوباره درخشید و موفق به دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین از جشن خانه سینما شد.

«شبانه»، «نیوه‌مانگ»، «نسل جادویی»، «فرزند صبح» و «شیرین» فیلم‌ دیگر این بازیگر است که در آنها به دنبال کسب تجارب تازهی بوده است.

این بازیگر پس از دو سال دوری از سینما با «هفت دقیقه تا پاییز» علیرضا امینی در سال ۸۸ دوباره به روی پرد سینماها برگشت و پس از آن کارکترش در «تهران ۱۵۰۰» انیمه شد و با صدای خودش در کنار دیگر بازیگران مطرح سینمای ایران در این انیمیشن حضور پیدا کرد.

او دو فیلم اکران نشده به نام های «پل چوبی» ساخته مهدی کرم پور و «یک چهارشنبه معمولی» ساخته حسن فتحی دارد که هر دوی آنها در جشنواره ۳۰ فجر به نمایش درآمدند.

حضور در مجموعه «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم آخرین فعالیت بازیگری هدیه تهرانی است که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

 هدیه تهرانی در سال ۸۸ تعداد ۱۹۸ عکس خود را در قالب نمایشگاهی در خانه هنرمندان به نمایش گذاشت که این نمایشگاه حواشی مختلفی به همراه داشت و تا به امروز نیز ادامه دارد.

کاندیداتوری این بازیگر در شورای شهر هم خبری بود که چندی پیش مطرح شد و واکنش او را به همراه داشت و اعلام کرد: مدتی است به دلایلی با هیچ رسانه و خبرگزاری مصاحبه نداشته و یا مطلبی منتشر نکرده‌ام،همین طور پاسخ بسیاری از شایعه‌ها و هجمه‌ها را نیز نداده چرا که آنها را فاقد اهمیت و اعتبار کافی برای پاسخگویی می‌دانستم.

 در مورد شایعه اخیر که پیامدهای اجتماعی بیشتری دارد و یک موضوع شخصی نیست لازم دانستم بدینوسیله اعلام کنم که برنامه‌ای برای شرکت در هیچ شورایی را نداشته و همین طور از هیچ شخص و یا هیچ جریانی حمایت نمی‌کنم.»

خبرگزاری ایسنا

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.