پایان دور نخست مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

پایان دور نخست مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
دور نخست مذاکرات هسته ای چهار جانبه معاون وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی در استانبول پایان یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر از استانبول ، نخستین دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی عباس عراقچی معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان و معاونان وزیران امور خارجه کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه از ساعت ۱۰:۳۰ امروز در هتل کنراد استانبول آغاز شده بود .

دکتر عباس عراقچی سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با واحد مرکزی خبر در این باره که وزیر امور خارجه کشورمان گفته ، مذاکرات استانبول حساس و بر روی مسایل جزئی متمرکز خواهد بود، گفت : از نظر ما همه موضوعات در مذاکرات ویژه هستند و در مورد همه موارد صحبت خواهیم کرد البته دو موضوع اصلی غنی سازی وتحریمها موضوعات اصلی ما هستند که در این دور از مذاکرات در مورد آن گفتگو می‌کنیم.

عباس عراقچی با اشاره به اینکه در هرجلسه ای همه موضوعات مرور خواهد شد تصریح کرد : در جلسه امروز هم مذاکرات چهارجانبه با سه کشور اروپایی وهم مذاکرات دو و چند جانبه خواهیم داشت.

وی افزود : غرض اینست که در مذاکرات فشرده تری بتوانیم به زمان سرعت بدهیم و برای اختلافات موجود راه حلی پیدا کنیم.

معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه گفت : هم کارشناسان حقوقی و هم کارشناسان هسته ای در کنار ما هستند و به طور جداگانه جلساتشان را برگزار می کنند و در صورت لزوم در جلسات ما هم حضور خواهند داشت چرا که مذاکرات کاری فنی ، حقوقی ، سیاسی و سخت و فشرده است که همه ابعادش باید با هم جلو بروند .دور دوم این مذاکرات تا ساعتی دیگر از پی گرفته خواهد شد.

درمذاکرات استانبول مجید تخت روانچی و حمید بعیدی نژاد دکتر عراقچی را همراهی می کنند.

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.