پایان رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان/ ایران به مدال برنز کومیته‌ی تیمی رسید

۰۵م آذر ،

2[12].jpg

تیم ملی کاراته‌ی ایران به نشان برنز رقابت‌های کومیته‌ی تیمی در رقابت‌های جهانی پاریس دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به فرانسه، در آخرین روز از بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس در بخش کومیته تیمی، ایران در امتیاز شماری مقابل هلند پیروز شد و به مدال برنز این دوره از رقابتها دست یافت. کار دو تیم در پایان به امتیاز شماری رسید که تیم ایران با ۷ امتیاز اختلاف پیروز شد و در مکان سوم قرار گرفت.

در این مبارزه مازیار الهامی اولین نماینده ایران بود که با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریف شد. او در مبارزات دو روز قبل که مرحله مقدماتی بود هم یک تساوی، یک پیروزی و یک شکست بدست آورده بود.

ذبیح الله پور شیب دیگر نماینده ایران بود که مبارزه خوبی ارایه کرد. او ۸ بر ۵ از حریف پیش بود و در فاصله ۷ ثانیه مانده به پایان این مبارزه یک ضربه سه امتیازی دریافت کرد و این مبارزه به تساوی انجامید تا کار به بقیه مبارزات بکشد.

وی در مبارزات وزن ۸۴+ کیلوگرم کومیته انفرادی هم نماینده ایران بود که مقامی بهتر از پنجمی کسب نکرد.

سعید فرخی سومین نماینده ایران بود. او در فصله یک دقیقه و ۴۰ ثانیه به پایان این مبارزه ۳ بر یک از حریف عقب بود نتوانست امتیاز دیگری بگیرد و در نهایت هم ۴ امتیاز دیگر از دست داد تا با نتیجه ۷ بر یک این مبارزه را هم واگذار کند.

سجاد گنجی زاده چهارمین کاراته کار ایران بود که روی تاتامی رفت. این کاراته کار ایران با انجام حملاتی خوب توانست اولین امتیاز را بگیرد . او به حملاتش ادامه داد و توانست امتیازات خوبی را پشت سر هم کسب کند. در نهایت هم با نتیجه ۷ بر صفر حریف را شکست داد تا اولین پیروزی را برای ایران کسب کند.

سامان حیدری آخرین نماینده ایران بود که این جوان هم با انجام مبارزه ای خوب امتیازات بسیاری گرفت و در همان یک دقیقه اول ۵ امتیاز از حریف گرفت و پیش افتاد تا شرایط کاملا به سود ایران برگردد. او همینطور ادامه داد و یک امتیاز دیگر هم گرفت تا نتیجه ۶ بر صفر شود و تیم ایران در امتیاز شماری بتواند هلند را شکست دهد.

بهترین مقام کومیته تیمی ایران در مسابقات قهرمانی جهان به مقام سومی سال ۲۰۰۲ اسپانیا بازمی گردد.

بدین ترتیب بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در فرانسه با حضور ۱۴۵۳ نفر در قالب ۱۱۴ تیم به مدت چهار روز در پاریس برگزار شد که تیم ایران یک مدال طلا در وزن ۶۰- کیلوگرم توسط امیر مهدی زاده و یک مدال نقره توسط سعید احمدی در وزن ۶۷- کیلوگرم بدست آورد. یک برنز نیز حاصل تلاش تیم کومیته‌ی ایران بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.