پایان عملیات عمرانی ۱۵ سد کشور تا پایان امسال

نوشته شده در تاریخ ۱۰/آذر/ – ۱۰:۳۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعتبارهای تخصیص یافته، تا پایان سال جاری ۱۵ سد جدید در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، برای حل مشکل کم‌آبی در برخی مناطق کشور  نیز تنظیم آب شرب و کشاورزی، ۱۵ سد جدید تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

در این میان استان کردستان با ۴ سد از سایر استان‌های دیگر پیشی گرفته و پس از آن استان‌های لرستان و کرمانشاه با ۲ سد، رتبه دوم سدهای جدید را به خود اختصاص داده‌اند. دیگر سدها نیز در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، گیلان، همدان، ایلام، کرمان، خراسان‌رضوی و تهران به بهره‌برداری می‌رسند.

سد “زیویه” با ۹۹ درصد پیشرفت در ۲۶ کیلومتری شمال غرب کامیاران، سد “تالوار” با ۹۸٫۸ درصد پیشرفت در ۳۰ کیلومتری شرق بیجار، سد “سورک” با ۹۸ درصد پیشرفت در ۲۵ کیلومتری شمال‌غربی بروجن، سد “شهر بیجار” با ۹۷٫۵ درصد پیشرفت در ۳۵ کیلومتری جنوب رشت و سد “تنگ حمام” با ۹۷٫۴ درصد پیشرفت در ۱۷ کیلومتری قصر شیرین ۵ سد دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی هستند.

همچنین عملیات عمرانی سد “سراب” گیلانغرب کرمانشاه با ۹۷ درصد پیشرفت، سد “مروک” لرستان با ۹۳٫۵ درصد پیشرفت، سد “سرابی” تویسرکان همدان با ۹۳ درصد پیشرفت، سد “ایوشان” لرستان با ۹۱٫۵ درصد پیشرفت، سد “سیمره” ایلام با ۹۱٫۱۲ درصد پیشرفت، سد “قدرونی” کرمان با ۹۱ درصد پیشرفت، سد “چهچهه” خراسان‌رضوی با ۹۱ درصد پیشرفت، سد “سیازاخ” کردستان با ۸۷ درصد پیشرفت، سد “چراغ‌ویس” کردستان با ۷۷ درصد پیشرفت و سد “نمرود” تهران با ۷۶ درصد پیشرفت تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.