پایان فعالیت کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ در کرمانشاه

2-588.jpg

کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ، پس از بیش از یک دهه کمک‌رسانی به مردم عراق در ابتدای ماه اکتبر میلادی، به فعالیت خود در کرمانشاه پایان داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اواخر سال ۲۰۰۲ میلادی، کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ اولین سازمان بشردوستانه‌ای بود که دفتر خود را در کرمانشاه برپا کرد. این دفتر فعالیت‌های کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ در عراق را از لحاظ لجستیکی پشتیبانی می‌کرد. موقعیت کرمانشاه، مسیرهای امن برای دسترسی و محیط ایمن این شهر موجب شد تا از این طریق، خدمات بشردوستانه به ده‌ها هزار عراقی که متأثر از جنگ و عواقب پس از آن بودند، رسانده شود.

پیر ریتر، ریاست دفتر نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ در ایران، دراین‌باره گفت: پشتیبانی از دفاترمان در عراق از طریق ایران تجربه‌ بسیار ارزشمندی بود. بستن دفتر کرمانشاه تصمیمی نبود که یک‌باره گرفته شود، اما کاهش نیاز به کمک در عراق این کمیته را متقاعد کرد که پشتیبانی از طریق ایران، دیگر همچون بحبوحه‌ جنگ در عراق، ضروری به‌نظر نمی‌آید.

در طول ۱۰ سال فعالیت لجستیکی در کرمانشاه، این کمیته بیش از ۲۴ هزار تن کمک‌های امدادی به عراق اعزام کرده است که سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی پرکارترینِ این سال‌ها بودند و در آن مدت بزرگ‌ترین انبار کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ در جهان، در کرمانشاه برپا بود و علاوه بر وظیفه‌ اصلی کمک‌ر‌سانی به مردم عراق، دفتر این کمیته در کرمانشاه توانست تا برای آن دسته از مردم ایران که در اثر زلزله‌ بم در دسامبر ۲۰۰۳ نیازمند کمک بودند، اقلام ضروری ارسال کند.

از فعالیت‌های این کمیته در ایران، تعیین سرنوشت اسرای جنگی که نام آنان در طول جنگ ایران و عراق به ثبت رسیده‌ است یا از طریق پیام‌های صلیب‌سرخ شناسایی شده‌اند است. این سازمان با همکاری جمعیت هلال احمر ایران در زمینه‌ها‌ی جستجوی مفقودان، توانبخشی جسمانی، کمک‌رسانی بین‌المللی و ترویج حقوق بین‌المللی بشردوستانه که در این مورد کمیته‌ ملی حقوق بشردوستانه شریک مهم کاری آن است، فعالیت دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.