پایان مذاکره بی حاصل مقتدی صدر با نوری مالکی

یک منبع از دفتر مقتدی صدر اعلام کرد که نخست وزیر عراق در تماسی تلفنی با صدر بحران سیاسی جاری در عراق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الیوم السابع مصر، یک منبع در دفتر مقتدی صدر،‌ رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که نوری المالکی، نخست وزیر عراق روز پنجشنبه در تماسی تلفنی با صدر اختلاف‌های موجود میان رهبران عراقی را مورد بحث و بررسی قرار داده که این تماس بدون رسیدن به نتیجه‌ای پایان یافت.

وی با اعلام اینکه دو طرف در این تماس تلفنی برای یافتن راهی جهت پایان دادن به بحران سیاسی عراق مذاکره کردند، گفت: مذاکره تلفنی مالکی و صدر که در مورد دادن رای عدم اعتماد به نوری المالکی تمرکز داشت بدون نتیجه پایان یافت.

برخی رهبران عراقی از جمله مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، ایاد علاوی، رئیس فهرست العراقی، مقتدی صدر و اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق تاکنون چندین بار نشست‌هایی را برای برکناری نوری المالکی که از سوی این گروه‌ها به تک روی در صحنه سیاسی عراق متهم است، تشکیل داده‌اند.

این اولین باری است که پس از بالا گرفتن بحران سیاسی میان رهبران عراقی و نخست وزیر، نوری المالکی با مقتدی صدر که همواره مواضعی مخالف با وی اتخاذ کرده، گفت‌وگو کرده است.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.