پایان موفقیت آمیز عملیات هلی برن ساحلی تفنگداران دریایی

۹ م دیماه ،

امیردریادار امیر رستگاری عصر شنبه در حاشیه دومین روز رزمایش ولایت ۹۱ در حمع خبرنگاران افزود: اجرای عملیات هلی برن عدوات نظامی و تجهیزات نیروها به منظور اجرای عملیات در منطقه رزمایش به خوبی اجرا شد.

به گزارش مهر، وی اظهارداشت: در دومین روز رزمایش ولایت ۹۱ پرواز و حرکت همزمان بالگردهای نیروی خودی و پشتیبانی از شناورهای سطحی و زیرسطحی توسط نیروی دریایی ارتش اجرایی شد.

وی عملیات مین گذاری توسط بالگردها و شناورهای تندرو در مسیر یگان های مهاجم را از دیگر عملیات های دومین روز رزمایش اعلام و عنوان کرد: با نزدیک شدن نیروهای مهاجم به سواحل داخلی، یگان های پدافندی نیروهای آبی از طریق هوا، زمین و دریا عملیات را آغاز کرده و از نفوذ نیروهای نارنجی به سواحل و حریم آبهای داخلی جلوگیری کردند.

سخنگوی رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱ تأکید کرد: در ادامه این مرحله از رزمایش، یگان های نیروی خودی مستقر در پایگاه ها، به محض نفوذ نیروهای مهاجم به آب های سرزمینی وارد عمل شده و عملیات دفاع ساحلی را طراحی و به اجرا گذاشتند.

همچنین همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت ۹۱، زیردریایی های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آب های فرامنطقه ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

در این مرحله از رزمایش که صبح شنبه انجام شد، زیردریایی فوق سنگین طارق با اجرای عملیات «غوص و صعود» در آبهای آزاد و فرامنطقه ای، عملیات شناسایی و رهگیری یگان های مهاجم را با موفقیت به اجرا گذاشت.

دریادار امیر رستگاری سخنگوی رزمایش در این باره گفت: زیردریایی فوق سنگین طارق به دست توانمند کارشناسان و متخصصان داخلی تعمیرات نیمه اساسی را پشت سر گذاشت و عملیاتی شد.

وی در ادامه از اجرای عملیات مهم مین گذاری توسط بالگردها و شناورهای تندرو در مسیر یگان های مهاجم خبر داد و افزود: این عملیات با هدف انهدام شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی مهاجم که قصد نفوذ به آبهای سرزمینی نیروی خودی را داشتند، با موفقیت کامل به انجام رسید. در ادامه این مرحله از رزمایش تخصصی دریایی ولایت ۹۱، یگانهای نیروی خودی مستقر در پایگاه ها، به محض نفوذ نیروهای مهاجم به آبهای سرزمینی وارد عمل شده و عملیات دفاع ساحلی را طراحی و به اجرا گذاشتند.

وی اضافه کرد: همچنین شناورهای سطحی نیروی خودی در منطقه عمومی رزمایش، با نیروهای مهاجم درگیر شده و ضمن اجرای تیراندازی های متناوب و غافلگیرانه به صورت شبانه و روزانه، این نیروها را از منطقه متواری کردند.

/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.