پایان گفت‌و‌گوهای یک روزه کارشناسی ایران و ۱+۵/ تاکید دو طرف مذاکره کننده بر ادامه گفتگوها + بیانیه اتحادیه اروپا

به گزارش خبرآنلاین، گفت‌وگوهای کارشناسی هیات‌های فنی، حقوقی و سیاسی ایران و ۱+۵ با حضور نمایندگان دو طرف و نیز نماینده کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز و امروز در استانبول انجام شد.

 این مذاکرات یک روزه و در پنج دور از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی تا ۱:۳۰ بامداد روز چهارشنبه دنبال شد و دو طرف به طور مشروح، جزیی و به تفکیک پیشنهاد‌هایشان را ارائه کردند.

 در پایان این نشست مقرر شد ادامه مباحث در نشست معاونان کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده مذاکرات ۱+۵ با ایران و سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد ایران موکول شود. در این راستا کارشناسان دو طرف توافق کردند که معاونان اشتون و جلیلی با یکدیگر تماس گرفته درباره چگونگی ادامه بحث‌ها و برگزاری نشستی با حضور معاونان تصمیم‌گیری کنند.

 به گزارش ایسنا ایران در پاسخ به پیشنهادهای طرف ۱+۵ که کاترین اشتون پس از مذاکرات مسکو در جمع خبرنگاران برای اولین بار به طور رسمی به آن‌ها اشاره کرد، در چارچوب پنج گام پیشنهادیش، پاسخ داده است و راهکارهایی را برای رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن‌ها (۱+۵) در این چارچوب ارائه کرده است.

  

اتحادیه اروپا: مذاکره با ایران ادامه می یابد

 در همین راستا و در پایان این دور از مذاکرات کارشناسی؛ اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که کارشناسان ایرانی و غربی، جزییات پیشنهادهایشان برای رفع اختلاف ها را به یکدیگر اعلام کرده اند و به زودی دور تازه گفت و گوها میان طرفین آغاز خواهد شد.

در بخشی از بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: کارشناسان با گروه ایرانی دیدار کردند و جزییات پیشنهاد E3+3 (گروه ۱ +۵) را به طرف ایرانی اطلاع دادند و ایرانیان نیز شرح پیشنهادهای خود را مطرح کردند. در این جلسه، کارشناسان از برخی مواضع فنی یکدیگر آگاه شدند.

 

 عباسی: از انرژی هسته ای برای رفاه و آسایش مردم استفاده می کنیم

همچنین رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که صنعت هسته ای سبب رشد علوم و سایر فناوری های تخصصی کشور شده است، خاطر نشان کرد: غیورمردان کشور در سالهای گذشته تلاش زیادی انجام داده اند تا بتوانیم از انرژی هسته ای برای رفاه و آسایش مردم استفاده کنیم.

 به گزارش ایرنا، فریدون عباسی امروز در آیین افتتاح مسجد شهدای سازمان انرژی اتمی با یادآوری اینکه پیش از انقلاب اسلامی همه فعالیت صنعت هسته ای کشور متکی بر قراردادهایی با شرکت های خارجی بود، افزود: در آن زمان سایر بخشهای صنعتی کشور نیز متکی به حضور مستشاران خارجی بود و شاهد پشرفتهای ظاهری در کشور بودیم.

 وی  تحول و دیانت را به همراه تخصص، عامل موفقیت ایران در عرصه های مختلف علمی و تخصصی دانست و گفت:در عرصه ای که به سر می بریم همه فرایند چرخه سوخت، غنی سازی، راه اندازی و کارهای پژوهشی با آرمان گرایی و تکیه بر ارزش های اسلام در حال انجام است.

 /۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.