پایتخت در حال خفه شدن است/ تهرانیها شهری آرام و پاک می خواهند

۲۱ام بهمن ،
ممتاز نیوز : مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط زیست با اعلام اینکه محیط زیست و فعالیتهای زیست محیطی در کشور از جمله در پایتخت از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست، گفت: مسئولان مربوطه به جای اینکه به مشکلات زیست محیطی نگاه بومی و محلی داشته باشند، به این مشکلات نگاه ملی و کلی دارند که البته آن هم به سبب اختلافات سیاسی هیچ گاه از حد پیشنهاد به دولت فراتر نمی رود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ مهندس وحید نوروزی افزود: نگاه حزبی و جناحی به موضوع محیط زیست به زیان شهروندان تهرانی است و تا وقتی مسئولان مربوطه محیط زیست شهر و کشور را گل و بلبل می بینند یا محیط زیست شهری را در اتلاف جانوران موزی و امحای زباله خلاصه می کنند، وضعیتمان همین خواهد بود که هست.
قانون گذاران محلی باید نگاه زیست محیطی داشته باشند
 
وی بهبود شرایط زیستی شهر تهران را نیازمند ورود اشخاصی با پرچم محیط زیست در ارکان تصمیم گیری پایتخت دانست و اظهار کرد: تصمیم سازان پایتخت باید بدون هیچ گونه گرایش سیاسی و وابستگی جناحی و حزبی صرفاً با رویکرد علمی و تخصصی صرفاً برای حفظ سه عنصر اصلی حیات یعنی آب، خاک و هوا و دست یآبی به توسعه پایدار شهری و ارتقای سطح زندگی شهروندان تلاش کنند.
 
نوروزی با اشاره به اینکه عصاره این تلاشها باید در فرآیند قانونگذاری محلی و در ابعاد کلان شهر تهران متبلور شود، تصریح کرد: نه تنها هر طرح شهری بلکه هر طرح ملی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و در صورت عدم وجود چنین پیوستی، هیچ طرحی نباید امکان اجرا داشته باشد.
 
تهران در حال خفه شدن است
 
وی با بیان اینکه تهران در حال خفه شدن است، گفت: نگاه صرفاً اقتصادی سبب شده تا شرایط زیستی نسل فعلی و نسل آینده جداً دچار بحران شود در صورتی که توسعه اقتصادی نباید به هر قیمتی رخ دهد و اگر اجزای مختلف شهر را به عنوان یک موجود زنده در نظر بگیریم نباید بخشی از اجزای این موجود زنده به قیمت نابودی سایر اجزای آن توسعه نامتوازن را تجربه کنند.
 
نوروزی با تاکید بر ضرورت به حداقل رساندن فاصله شمال و جنوب تهران، فعالیتهای مدیریت شهری طی چند سال اخیر در جهت کاهش این فاصله را مثبت ارزیابی کرد و افزود: چاره ای جز انجام اقدامات ضربتی برای کاهش فاصله موجود نداریم و مردم جنوب شهر زمانی از ثمرات پیشرفت شهر به معنای واقعی برخوردار می شوند که با تفکر محیط زیستی شاهد رعایت ارکان توسعه پایدار باشند.
 
مردم تهران شهری آرام ، زیبا و پاک می خواهند
 
وی حاکمیت تفکر محیط زیستی از نوع راهبردی در راهبری شهر با هدف تغییر توسعه ناموزون به توسعه پایدار را حافظ منافع تمام مردم شهر دانست و اظهار کرد: مردم تهران شهری آرام، زیبا و پاک می خواهند و مانند مردم سایر نقاط کشور به آرامش و شادی نیاز دارند در صورتی که متاسفانه این روزها حتی پیاده روی آنها در پیاده روها و نفس کشیدن آنها در هوای شهر را نیز سیاسی کرده اند.
 
نوروزی با اعلام اینکه حق مردم تهران نیست که در گیر و دار سیاست بازیهای موجود قربانی بازیهای سیاسی شوند، تصریح کرد: دهه چهارم انقلاب اسلامی که به درستی تحت عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده، زمان خداحافظی تهران با سیاست است.
 
مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: حلقه پیشرفت شهر تهران زمانی تکمیل می گردد و پیشرفت فعلی این کلانشهر هنگامی به تکامل می رسد که مسئولان مربوطه به پایتخت به چشم یک موجود زنده که باید از هر نظر رشد متوازن، معقول و متعادلی داشته باشد، نگاه کنند و تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گیرند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.