پایداری اونس جهانی طلا در محدوده ۱۶۶۰ دلار

۲۱م دیماه ،

پایداری اونس جهانی طلا در محدوده ۱۶۶۰ دلار | چاپ |
پنجشنبه ۲۱ دی ساعت ۱۱:۲۵

بینا-  انتظار سرمایه گذاران به نشست امروز بانک مرکزی اروپا در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی امروز پنج شنبه سبب تغییر اندک بهای جهانی طلا شده است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/رویترز، انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ بهره بانکی را در نشست امروز خود ثابت و بدون تغییر حفظ کند. اما اقتصاددانان با توجه به چشم انداز تاریک اقتصاد نظرات مختلفی در خصوص کاهش نرخ بهره بانکی توسط این بانک در ماههای آینده دارند.
براساس این گزارش، اعمال سیاستهای انبساطی پولی بیشتر توسط بانکهای مرکزی جهان مهمترین عامل رشد بهای جهانی طلا در سال ۲۰۱۲ میلادی بوده است .
این گزارش می افزاید، نشانه های از کاهش یا توقف اتخاذ سیاستهای انبساطی پولی توسط بانک مرکزی آمریکا سبب افزایش بهای طلا تا ۲۵ دلار در هفته جاری شد.
“جرمی فریزن” تحلیلگر اقتصادی در هنگ کنگ اظهار داشت: سرمایه گذاران در بازار طلا در حال حاضر نگران تصمیم بانک مرکزی آمریکا در خصوص ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی می باشد.
کارشناسان اقتصادی معتقدند متوسط بهای اونس جهانی طلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.
قیمت جهانی طلا امروز با تغییر جزئی در محدوده ۱۶۵۶ دلار و ۴۴ سنت داد و ستد شده است که این سطح پایین تر از سطح مقاومتی ۲۰۰ روزه خود یعنی ۱۶۶۱ دلار می باشد. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز تقریبا در محدوده ۱۶۵۶ دلار و ۵۰ سنت ثابت باقی مانده است.
ونگ تائو تحلیلگر اقتصادی رویترز براین باور است قیمت جهانی طلا امروز به سطح ۱۶۴۲ دلار کاهش خواهد یافت.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.