پایکوبی قطعات چینی در خطوط تولید

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 پایکوبی قطعات چینی در خطوط تولید

پایکوبی قطعات چینی در خطوط تولید

ممتازنیوز: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بحث استاندارد بودن قطعات چینی باید در مبدا که کشور چین است تایید و سپس وارد شود، درباره عملکرد خودروسازان بعد از تحریم ها گفت: خودروسازان در شرایط تحریم عقب نشینی نکردند و علی رغم تحریم های خارجی همچنان به تولید خود ادامه می دهند.

به گزارش ممتازنیوز، سید محمد بیاتیان با اشاره به عملکرد خودروسازان بعد از تحریم علیه صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: بزرگان نظام همیشه اعلام کرده اند که تحریم ها برای ما نعمت است اما به شرط این که بر اساس برنامه ریزی حرکت کنیم.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم صنعت خودروسازی می تواند یک فرصت خوب برای این صنعت باشد تا خودروسازان به این فکر بی افتند تا قطعاتی که در گذشته از خارج وارد می کردیم را بومی سازی کنیم و حتی به سمت تولید خودروی بومی برویم.
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: البته خودروسازان در شرایط تحریم عقب نشینی نکردند و علی رغم تحریم های خارجی همچنان به تولید خود ادامه می دهند.
بیاتیان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مذاکره خودروسازان داخلی با چینی ها برای واردات قطعه از این کشور گفت: واردات قطعه از چین پل لرزانی است که آینده آن مشخص نیست به طوری که هر لحظه ممکن است تحریم ها تشدید شود و باز شاهد وضعیت نابسامان در بازار خودرو باشیم.
وی ادامه داد: به نظر می رسد ما باید سرمایه گذاری کنیم و قطعات را در داخل کشور بومی سازی کنیم که اگر خط تولید قطعه در کشور راه اندازی شود اطمینان بیشتری در پی خواهد داشت.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بحث استاندارد بودن قطعات چینی باید در مبدا که کشور چین است تایید و سپس وارد شود نه اینکه این قطعات وارد شود سپس سازمان استاندارد اعلام کند که قطعات کیفیت ندارند.
به گزارش خانه ملت، بیاتیان با اشاره به اینکه واردات قطعه از چین در کوتاه مدت می تواند مفید باشد، تصریح کرد: اما موضوع اصلی این است که در جهت بومی سازی سرمایه گذاری شود؛ در این شرایط علاوه بر اینکه ارزش افزوده ایجاد می شود ارز از کشور خارج نمی شود، از ساخت قطعات در داخل اطمینان لازم وجود دارد و اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان درباره راهکار برون رفت از شرایط تحریم صنعت خودروسازی با بیان اینکه اگر وابستگی داخل به خارج را قطع کردیم بسیاری از مشکلات حل می شود، تاکید کرد: برای دور زدن تحریم ها باید روی پای خود بایستیم اما به دلیل اینکه به واردات وابسته هستیم یعنی هر لحظه ممکن است دچار ضرر و زیان شویم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.