پایگاه انتقال خون تهران ۲۰ درصد کل خون کشور را تأمین می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا توگه در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اداره کل انتقال خون استان تهران که در روز جهانی اهداکنندگان خون برگزار شد، در تشریح عملکرد این سازمان اظهار داشت: احداث پنج پروژه علمی در انتقال خون استان تهران به بهره برداری رسیده و ۳ پروژه دیگر نیر در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث ساختمان انتقال خون در ۱۷ استان کشور آغاز شده است به مقایسه وضعیت مراکز انتقال خون از سال ۸۴ تا ۹۰ پرداخت و گفت: مجموعه پایگاه‌های انتقال خون که شامل مراکز خونگیری و مراکز پخش و مراکز بیمارستانی می‌شود، از ۱۹۵ مورد در سال ۸۴ به ۲۱۸ مورد در سال ۹۰ رسیده است.

به گفته رییس سازمان انتقال خون، شمار اهدای خون داوطلبان در سال ۸۴، یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۴۹ مورد بود که در سال ۹۰ به یک میلیون و ۹۸۶ هزار و ۹۹۲ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت در سال ۸۴، ۲۳/۴ بوده است و اکنون این شاخص به عدد ۲۶/۲ رسیده است و در حال حاضر ۲/۶ درصد مردم ایران خون می‌دهند که نشان‌دهنده جایگاه مناسب انتقال خون ایران در میان سایر کشورهای جهان است.

رئیس سازمان انتقال خون با اشاره به اهمیت و نقش پایگاه‌‌های انتقال خون تهران در تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز کشور، اظهار کرد: در حال حاضر انتقال خون تهران نیاز ۱۶۰ بیمارستان را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد تخت‌های بیمارستانی در سال ۸۵، ۲۴ هزار مورد بود که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۹۳ به بیش از ۲۹ هزار تخت بیمارستانی تشکیل شود، با توجه به این‌که اکنون آمار اهدای خون در تهران حدود ۸۵۰ هزار واحد خونی است، نیاز به افزایش این میزان به بیش از یک میلیون واحد خونی ضروری است.

ساختمان جدید اداره کل انتقال خون استان تهران، روز ۲۵ خرداد با حضور وزیر بهداشت،  حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و غلامرضا توگه رییس سازمان انتقال خون ایران و جمعی از مسئولان انتقال خون افتتاح شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.