پایگاه اینترنتی رکوردهای جهانی الخیرات راه اندازی شد

پایگاه اینترنتی رکوردهای جهانی الخیرات (رکوردهای معنوی- فرهنگی) منطبق با استانداردهای کنسرسیوم جهانی وب راه اندازی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا، پایگاه اینترنتی رکوردهای جهانی الخیرات (رکوردهای معنوی- فرهنگی) به نشانی http://www.al-khayrat.org و منطبق با استانداردهای کنسرسیوم جهانی وب راه اندازی شد. در حال حاضر نسخه فارسی این تارنما فعال است و قرار است به زودی نسخه های عربی، انگلیسی و چینی نیز مورد بهره برداری قرار گیرند.
 
ایده اولیه این طرح توسط سید مرتضی میرسراجی برای نخستین بار در جهان مطرح شد و نام آن برگرفته از آیه شریفه ” فاستبقواالخیرات ” (در کارهای نیک از یکدیگر پیشی بگیرید) اتخاذ شده است.

لازم به ذکر است که این طرح در امور مالکیت های معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ۶۹۴ به ثبت رسید و طبق آن نامه ای نیز به سازمان جهانی یونسکو ارسال شد. در این طرح تمامی رکوردهای معنوی و فرهنگی سودمند در سرتاسر جهان به ثبت می رسند.

هدف از ابداع این طرح رشد و گسترش معنویت و رقابت سالم بشری است. در تارنمای رکوردهای جهانی الخیرات در بخش “درباره ما” به این موضوعات به تفصیل اشاره شده است. این تارنما به بخش های ” بشر دوستانه “، ” فرهنگ و هنر”، ” دین و معنویت ” و “دانش و فن آوری” تقسیم شده است که با زیر مجموعه های خود در این سایت قرار گرفته اند . در سایت مذکور دو بخش ویژه با عنوان های ” مکارم اخلاقی ” و ” کرامات انسانی” نیز طراحی شده اند.

لوگوی منحصر به فرد رکوردهای جهانی الخیرات نیز برگرفته از آیات و روایات اسلامی است که این لوگو نیز در امور مالکیت های معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ثبت رسیده است.

ثبت رکوردهای معنوی و فرهنگی سودمند الخیرات در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب فراوانی داشته تا آنجا که رابط فارسی زبان انتشارات معظم و بین المللی آمازون آمریکا پیشنهاد چاپ رایگان این کتاب را ارائه نموده است. در این وب سایت خردسال ترین واقف، خردسال ترین خیر مدرسه ساز ، فعال ترین امام جماعت ، بلندترین قصیده اخلاقی ،نفیس ترین قرآن چوبی با تلفیق هفت هنر ایرانی ، اولین مخترع صندلی طبی درمان دیسک کمر، اولین تفسیر بی نقطه ، پرافتخارترین مربی جهان ، بیشترین گردآورنده کتاب های مهدوی در جهان و مواردی از این دست به چشم می خورند. 

برای ارسال رکوردهای معنوی و فرهنگی به رایانامه info@al-khayrat.org مراجعه نمایید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.