پاییزی بدون زکام

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،
ممتاز نیوز : زکام به آبریزش بینی به طرف خارج حلق و سینه گفته می گردد و می تواند در نهایت سرماخوردگی ساده ایجاد شود و یا دنباله یک بیماری مهم تر مانند سرخک و آنفلوآنزا باشد. این بیماری در فصل پاییز بسیار متداول است ولی می توان با رعایت نکات خاص از این بیماری پیشگیری کرد.

-برای کاهش احتمال سرماخوردگی از تماس دست ها با بینی و صورت خود، حتی المقدور پرهیز کنید و به طور مداوم دست های خود را با آب گرم و صابون بشویید. این کار بویژه پس از قرار گرفتن در اماکن عمومی مثل فروشگاه ها، ایستگاه های اتوبوس و مترو، مدرسه و اداره، ضروری است.

-با مشورت پزشک، واکسن آنفلوآنزای فصلی را در زمان مناسب تزریق کنید. اما اگر پس از واکسن دچار علائم آنفلوآنزا شدید، با پزشک مشورت کرده و از داروی مناسب برای کاهش علائم استفاده کنید.

-همچنین پیشنهاد می گردد که احتمال ابتلا به آلرژی های فصلی را با محدود کردن تماس خود با مواد آلرژی زا و پرهیز از قرار گرفتن در معرض هوای حساسیت زا کاهش دهید. برای این منظور، درها و پنجره ها را در طول ساعات صبح و پیش از ظهر ببندید چون در این ساعات میزان گرده های آلرژی زا در هوا به بالاترین حد می رسد.

-این روزها ممکن است با بالا و پایین شدن دمای هوا بدن شما عرق کند و در مواقع خنک شدن آن احتمال سرماخوردگی بسیار بالا خواهد رفت. همیشه به اندازه ای لباس بپوشید که از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری شود.

-مصرف ویتامین های A و C که در انواع میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شوند و از جمله آنتی اکسیدان ها به شمار می آیند، می تواند برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مؤثر باشد. میوه های ترش مزه مانند لیموترش و کیوی سرشار از ویتامین C می باشند و برای درمان سرماخوردگی پیشنهاد می شوند.

-از سونای استخرها استفاده کنید چرا که وقتی به سونا می روید هوایی که استنشاق می کنید بالاتر از ۸۰درجه است و این درجه حرارت سبب از بین رفتن ویروس های سرماخوردگی می گردد.

منبع : کیهان

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.