پای یک زن دیگر به پرونده پترائوس باز شد

۲۱ آبان ،

mail2-14.jpg

مقامات امنیتی و پلیس آمریکا فاش ساختند که تحقیقات پلیس اف بی آی که در نهایت سبب کشف رابطه خارج از ازدواج دیوید پترائوس با یک نویسنده آمریکایی شده است، توسط ایمیل‌های مشکوکی که ابتدا هیچ گونه ارتباطی به پترائوس نداشتند، افشا شده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مقام و دو منبع خبری آگاه اظهار داشتند که نام رئیس مستعفی سازمان سیا به صورت غیر منتظره‌ای در جریان تحقیقات پدیدار شده است.

یک منبع خبری امنیتی در دولت آمریکا گفت: مساله در ابتدا مربوط به دو زن می‌شد که ماموران به صورت اتفاقی به رابطه دیوید پترائوس برخوردند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا روز شنبه اعلام داشت که تحقیقات پلیس اف بی آی هنگامی آغاز شد که پائولا برادول، زن نویسنده آمریکایی و یک افسر ذخیره ارتش این کشور که رابطه‌اش با دیوید پترائوس افشا شد پست‌های الکترونیکی تهدیدآمیز برای یک زن ناشناس نزدیک به پترائوس فرستاده است.

به گفته روزنامه واشنگتن پست این زن ناشناس سپس نزد پلیس اف بی آی رفته و ماموران پلیس رد تهدیدها را گرفته و به پائولا برادول رسیدند و سپس ایمیل‌های مستقیم رد و بدل شده میان پترائوس و برادول را کشف کردند.

تلاش‌های خبرگزاری رویترز و دیگر رسانه‌ها برای دسترسی به برادول که نویسنده بیوگرافی دیوید پترائوس نیز هست بی‌نتیجه ماند. پلیس اف بی آی و سازمان سیا نیز از اظهارنظر در این رابطه اجتناب کردند.

بسیاری از سوال‌ها درباره این پرونده بدون پاسخ مانده است از جمله هویت زن دوم، ماهیت دقیق ایمیل‌هایی که تحقیقات اف بی آی را به جریان انداخته و همین طور اینکه آیا امنیت آمریکا به خطر افتاده است یا خیر.

دیوید پترائوس روز جمعه به طور ناگهانی با تایید داشتن رابطه خارج از زندگی زناشویی خود استعفای خود را از مقام ریاست سازمان سیا اعلام کرد و گفت که قضاوت‌های ضعیفی را داشته است.

یک منبع خبری اطلاعاتی اظهار داشت: جیمز کلپر، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا سه شنبه شب حدود ساعت پنج که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جریان داشته توسط پلیس آمریکا در جریان مساله مربوط به پترائوس قرار گرفته است و پس از آن پترائوس و کلاپر همان شب و فردای آن روز در خصوص این مساله با یکدیگر صحبت کردند.

به گفته این مقام جیمز کلپر به عنوان یک دوست و همکار که سازمان تحت امر وی برسازمان سیا و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نظارت دارد به پترائوس پیشنهاد کرد کار درست را انجام داده و استعفا دهد.

روز چهارشنبه کلپر به شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید اطلاع داد که پترائوس در حال بررسی استعفا از مقام ریاست سازمان سیا بوده و باید به باراک اوباما این موضوع اطلاع داده شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.