پتنت عینک جدید مایکروسافت، آینده صنعت بازی

ممتازنیوز:

ms-patent-ar-glass

امروزه بحث ثبت پتنت ها و مالکیت معنوی آن ها تبدیل به یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه های شرکت های دنیای تکنولوژی و کاربران آن ها بدل شده است. در سال ۲۰۱۲ مایکروسافت یک پتنت را معرفی کرد که توسط آن علاقه مندان به بازی ها می توانند از یک عینک هوشمند برای بازی های چند نفره بهره ببرند. پتنت مذکور جهت تسهیل در ارتباط میان کاربران بازی های چندنفره در به اشتراک گذاری تصویر به کار برده می شود.
یکی دیگر از پروژه هایی که این شرکت در جهت کمک به بازی خورها در دست توسعه دارد، یک طرح با نام Illumi Room در رابطه با خروج تصویر از صفحه تلویزیون می باشد که قبلا در پی سی وار به آن پرداختیم. می توانید از طریق این لینک از جزییات آن مطلع شوید.

اما اکنون با انتشار پتنت دیگری از عینک هوشمند این شرکت، ظاهرا قصد آن ها برای تحولی اساسی در صنعت بازی جدی بوده و از قابلیت های طرح مذکور می توان به دریافت صدا و آنالیز آن ها اشاره کرد که سیستم می تواند تشخصی دهد که اهداف کاربر را در بازی چندنفره برای همکاری هرچه بهتر تسهیل می بخشد. علاوه بر آن ویژگی جالب توجه دیگر در پتنت جدید، رهگیری جهت مردمک چشم، اطلاعات عمق تصویر، شناسایی وضعیت چهره، حرکات سر شخص و شناسایی صدای وی می باشد که در بحث ارتباط افراد با یکدیگر و کمک به هرچه طبیعی تر شدن محیط بازی نقش بسزایی را دارد.
یکی از بزرگترین مزایای این سیستم در امکان سرعت بالای کاربر در آغاز بازی چندنفره و عدم نیاز در مراجعه به منوهای بازی می باشد که همواره یکی از مراحل وقت گیر برای بازی خورها بوده است.
به هر حال با ثبت پتنت های مختلف و خیال پردازی های موجود در آن ها، باید صبر کنیم و ببینیم که چه زمانی و تا چه حد آن ها تبدیل به واقعیت می شوند و دنیای پرشمار طرفداران بازی که صنعت بسیار پرسودی را برای این شرکت ها رقم زده اند، یک تحول اساسی و انقلابی را تجربه خواهد کرد. هیچکدام از کنسول های بازی PS4 و XBOX One نتوانستند که مفهوم انقلاب و یک تحول بنیادین را عملی سازند و بیشتر از نوآوری در آن ها شاهد ارتقاهای چشمگیر سخت افزاری بودیم. اما باید ببینیم که چه شرکت در نهایت دنیای بازی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

Ubergizmo

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.