پخش اعترافات عناصر مسلح از تلویزیون سوریه

به گزارش ایرنا از دمشق، یکی از این افراد جوان ۲۲ ساله ای است که اظهار داشت فعالیت او از شرکت در تظاهرات علیه نظام سوریه شروع شد و به قاچاق اسلحه از ‘عرسال’ در لبنان به سوریه منتهی شد.

وی گفت که به همراه افراد دیگری توسط یک نفتکش وارد خاک لبنان شدند و سپس ۳۰ تفنگ و یک صندوق مهمات را در نفتکش جاسازی کردند و به موازات رودخانه العاصی مجددا وارد خاک سوریه شدند.

این فرد دستگیر شده گفت که فعالیت قاچاق سلاح را به تدریج افزایش داد و گاهی با موتور اسلحه و مهمات از لبنان به سوریه قاچاق می کرد.

این جوان افزود که پس از آشنایی با یکی از مسئولان قاچاق اسلحه معلوم شد که منشا تامین سلاح قاچاق به سوریه جریان ‘المستقبل’ در لبنان است.

این تروریست همچنین اعتراف کرد که از جمله اقدامات او قتل چهار نفر از کارکنان شهرداری منطقه القصیر از توابع استان حمص است.

جوان ۲۲ ساله دیگری ضمن تشریح نحوه همکاری خود با گروه های مسلح علیه نظام سوریه به دو بار قاچاق اسلحه از لبنان به سوریه در مقابل دریافت پول اعتراف کرد.

وی همچنین اعتراف کرد که چهار خبرنگار را از لبنان به داخل سوریه به صورت قاچاق منتقل کرد اما به هویت این افراد اشاره نکرد.

فرد دیگری هم به جا به جایی سلاح و دریافت پول در مقابل این اقدام و سپس تشکیل یک گروهان اعتراف کرد.

خاورم**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۰۹۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.