پخش انیمیشن ˝عصر خاتون˝ در ماه محرم از شبکه پویا

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

انیمیشن ۹ دقیقه‌ای ˝عصر خاتون˝ با کارگردانی رضا انصارین محصول مرکز پویانمایی صبا، که با دو فرمت دو و سه‌بعدی تولید شده در ایام محرم از شبکه‌های پویا پخش خواهد شد.

به گزارش ممتاز نیوز؛ این انیمیشن روایتی را به تصویر می‌کشد که حضرت صدیقه طاهره(س) بعدازظهر عاشورا در کربلا حاضر می‌شوند و احوال تک تک اعضای کاروان را از حضرت زینب(س) جویا می‌شوند. در شعری از سید محمدسادات اخوی این سوال و جواب روایت می‌شود. بررسی اجمالی نهضت عاشورا در این گفت‌وگو صورت می‌پذیرد.

نکته قابل تامل این انیمیشن دقت در بررسی متون تاریخی و انتخاب صحیح‌ترین روایت است. نگاه به حضور حضرت صدیقه طاهره(س) در عصر عاشورای کربلا روایتی است که هرگز به آن با این کیفیت پرداخته نشده است. روایتی که در کتب بسیار معتبر مقتل به آن اشاره شده و خود این نگاه به افزایش عنصر عاطفه و حس کربلا کمک خواهد کرد.

به گفته کارگردان این برنامه، تلفیق انیمیشن سه‌بعدی و دوبعدی به همراه نقاشی‌های تک فریم با یک فضای داینامیک بسیار پیچیده و خاص، اصلی‌ترین ویژگی تصویری این اثر به شمار می‌رود. ضمن این‌که ساختار و فضای موسیقی ساخته شده توسط علیرضا صالحی نیز به این ویژگی کار زیبایی خاصی داده است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.