پخش بازی‌های فوتبال لیگ برتر در جدول شبکه سه سیما قرار گرفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، پخش مستقیم فوتبال لیگ برتر در جدول پخش شبکه سه سیما در هفته پایانی تیرماه جاری قرار دارد.

بر اساس این برنامه، ۲۹ تیر ماه بازی دو تیم صنعت نفت آبادان و پیروزی در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه از این شبکه پخش می‌شود و علاقه‌مندان فوتبال نیز می‌توانند روز جمعه در همین ساعت شاهد بازی استقلال تهران و آلومینیوم هرمزگان باشند.

تصمیم شبکه سه مبنی بر قرار دادن پخش مستقیم این بازی‌ها در جدول برنامه‌های خود در حالی صورت می‌گیرد که مسوولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که با صدا و سیما بر سر مبلغ حق پخش بازی‌ها به توافق نرسیده‌اند.

‘علی کفاشیان’ رییس فدراسیون فوتبال در این باره گفته است، فدراسیون دو قرارداد سه ‌ساله با صدا و سیما منعقد کرده بود که سال گذشته قرارداد اول به پایان رسید و قرارداد سه ساله دوم را امضا کردیم اما با توجه به اینکه صدا و سیما به تعهدات مالی خود عمل نکرد، ما هم طبق بند قراردادی که وجود داشت، قراردادمان را فسخ کردیم.

وی افزود:صدا و سیما در پرداخت اقساط خود تاخیر داشت و به همین دلیل با شرکت جدیدی قرارداد امضا کرده‌ایم که کف این قرارداد ۵۰ درصد بیشتر از قراردادمان با صدا و سیما است.

‘هادی آیت‌اللهی’ نایب رییس فدراسیون فوتبال نیز در خصوص اینکه اگر فدراسیون با صدا و سیما به توافق نرسد پخش نشدن مسابقات لیگ برتر غیر قابل باور است، گفت: اگر با صدا و سیما به توافق نرسیم مسابقات از تلویزیون پخش نمی شود و هیچ برنامه ورزشی هم نمی‌تواند از مسابقات فیلمبرداری کند و از ورود دوربین ها به ورزشگاه جلوگیری می شود.

آیت‌اللهی بدون اشاره به رقم درخواستی فدراسیون تاکید کرد: رقمی که به صدا و سیما پیشنهاد داده ایم معقول است نه این مبلغ کنونی که در حد صفر است. درخواست فدراسیون منطقی است.

مذاکرات فدراسیون فوتبال با مسوولان صدا و سیما بر سر حق پخش بازی‌ها در حالی به سرانجام نرسیده است که اردیبهشت ماه امسال ‘محمد عباسی’ وزیر ورزش و جوانان به همراه جمعی از مسوولان این وزارتخانه در شورای مدیران سیما که با حضور حسن تقدس‌نژاد معاون اداری مالی صدا و سیما برگزار شد، حاضر شدند و دو طرف بر ضرورت تعامل میان این دو نهاد تاکید کردند.

در این نشست مدیران شبکه های سیما تاکید کردند که نزدیکی سیستم فنی استادیوم ها به سیستم فنی صدا و سیما، گامی موثر در پوشش تصویری مطلوب مسابقات است.

فراهنگ** ۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۸۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.