پخش برنامه‌های تلویزیونی با وضوح ۴ هزار پیکسلی در ژاپن

۰۹ام بهمن ،

پخش برنامه‌های تلویزیونی با وضوح ۴ هزار پیکسلی در ژاپن

پخش برنامه‌های تلویزیونی با وضوح 4 هزار پیکسلی در ژاپن

دولت ژاپن اولین برنامه تلویزیونی با وضوح تصویر ۴ کی یا ( ۴ هزار پیکسل) را در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۴، دو سال زودتر از برنامه قبلی پخش می‌کند تا به بازار فروش تلویزیونهای آلترا اچ دی کمک کند.

به گزارش راسخون به نقل از مهر، تلویزیونهای ۴ کی که وضوح تصاویر آنها چهار برابر وضوح تصویر تلویزیونهای اچ دی کنونی است، در حال حاضر توسط تولید کنندگان ژاپنی چون سونی، پاناسونیک و شارپ و حتی تولید کنندگان خارج از ژاپن از جمله ال جی الکترونیک از کره جنوبی تولید و وارد بازار فروش شده است.

چندی پیش به دنبال تصویب جمعی هیأت انجمن الکترونیکی مصرف کننده، نام تازه تلویزیونهایی که تصاویری با کیفیت ۴ کی پخش می کنند آلترا اچ دی (Ultra HD) انتخاب شد.

وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن پیشتر اعلام کرده بود که سرویس پخش برنامه های تلویزیونی ۴ کی را در سال ۲۰۱۶ آغاز می کند.

اما اکنون این تاریخ تا ژوئیه ۲۰۲۴ جلو افتاد، درست زمانی که بازی نهایی جام جهانی فوتبال قرار است در برزیل برگزار شود.

در ژاپن ساخت تلویزیونهای آلترا اچ دی درحال پیشرفت است و وزارت امور داخلی و ارتباطات به همین سبب تاریخ پخش برنامه های مناسب با این تلویزیونها را دو سال از برنامه جلوتر اعلام کرده است.

از آنجا که هنوز منبع خوبی برای برنامه سازی این تلویزیونها وجود ندارد و تعداد رقمهای درنظر گرفته شده برای قیمت این دستگاه هنوز به قدری قابل توجه است که مصرف کننده می تواند به سادگی به آن ” نه ” بگوید، تقاضا برای خرید این تلویزیونها به شدت پایین است و از زمان معرفی آنها تاکنون توجه چندانی از سوی مصرف کننده به آنها نشده است.

از سوی دیگر از فاصله های عادی نمی توان تمایز میان پیکسلهای اضافی این تلویزیونها را از تلویزیونهای ۵۵ یا ۶۰ اینچی تشخص داد.

وضوح ۴ کی تصویری معادل ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل ( ۸٫۳ مگاپیکسل) ارائه می کند اما بعضی دیگر از این تلویزیونها تصاویر ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسلی ( ۳۳٫۲ مگاپیکسل) ارائه می کنند و هر دوی آنها مصرف کننده را هدف گرفته اند.

تلویزیونهای آلترا اچ دی ۴ کی دو برابر از نظر وضوح افقی و عموی تلویزیونهای ۱۰۸۰ اچ دی و چهاربرابر پیکسل بیشتر دارد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.