پخش تصاویر حضرت ابوالفضل (ع) در اینترنت، شاکی ندارد!

۰۶م آذر ،

گزارش سینماپرس

سینماپرس-گروه تلویزیون: با وجود جنجال ها و حاشیه های بسیار درخصوص انتشار یافتن تصاویر حضرت ابوالفضل (ع) در سریال «مختارنامه» در فضای مجازی، هیچ کدام از عوامل و مسئولان سازمان صداو سیما اقدام به پیگیری قضایی این موضوع نکرده اند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، چند روزی است که حاشیه ها و جنجال های بسیاری به سبب پخش تصاویر مربوط به سکانس‌های حذف شده از نحوه به شهادت رسیدن حضرت ابوالفضل (ع) در سریال «مختارنامه»در فضای مجازی،در رسانه ها به وجود آمده است و این امر سبب اعتراض عوامل، کارگردان و تهیه کننده این اثر شده است.

این تصاویر در حالی از فضای مجازی پخش شده است که سریال «مختارنامه» بار دیگر همزمان با ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان به عنوان اثری فاخر از دو شبکه صداوسیما برای مخاطبان پخش می گردد.

این صحنه‌ها که حدوداً ۱۰ دقیقه است به صورت راف‌کات و با کیفیتی نازل استچهره حضرت عباس(ع) در این تصاویر به طور واضح و شفاف مشخص است. این تصاویر فاقد دیالوگ های فیلم است و بر روی آن نوحه ای با زبان عربی قرار گرفته است.

نکته قابل توجه اینجاست که با توجه به وجود موج های نارضایتی ایجاد شده بر اثر این اتفاق، اما همچنان اقدامی از سوی عوامل مرتبط با این قضیه یعنی سیما فیلم و سازمان صداوسیما اتفاق نیفتاده است.

در این زمینه با حامد فرحبخش، سردبیر مجله همشهری سرنخ به عنوان یک فرد مطلع از مسائل انتظامی و قضایی،در گفتگو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در این زمینه اظهار داشت: اگر موضوعات حساس همچون سریال «مختارنامه» و موارد دیگر مطرح باشد از طریق مرکز پلیس فتا قابل پیگیری است.

فرحبخش ادامه داد: اگر سازمان صداوسیما و یا سیما فیلم و حتی عوامل تهیه سریال مختارنامه شکایت نامه ای را برای دادگاه جرائم رایانه ای درخصوص انتشار یافتن تصاویر سانسور شده این سریال و عدم رضایت صاحبان آن از این کار تهیه کنند، قابل پیگیری است و به نتیجه می رسد.

این مطلع مسائل انتظامی تصریح کرد: در پیگیری مسائل این چنینی پلیس مبارزه با جرائم اینترنتی توانایی پیدا کردن اولین فردی که این فیلم را در فضای مجازی قرار داده، در صورت وجود شکایت خواهد داشت.

پیگیری های صورت گرفته خبرنگار سینماپرس از اداره کل حقوقی سازمان صداوسیما نشان می دهد با توجه به جنجال ها و حاشیه سازی های بسیاری که در چند روز اخیر در خصوص انتشار یافتن فیلم بخش های سانسور شده سریال مختارنامه در رسانه ها و فضای مجازی صورت گرفته از سوی این سازمان هیچ گونه شکایتی از فرد خاطی انجام نشده است.

مرکز سیما فیلم نیز این روزها به سبب مشکلات و حاشیه هایی که درخصوص فیلم «یک خانواده محترم» ، «تعطیلی پایگاه اینترنتی سریال مختارنامه» و «تخریب دکورهای شهرک سینمایی مختارنامه» برایش به وجود آمده برای پیگیری این مسأله هم اقدام تأثیرگذاری انجام نداده است.

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۶۴۵


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.