پخش تصویر زنده از خانه شما در فضا!

در یک تلاش جاه‌طلبانه برای انتشار فیلمبرداری بلادرنگ از زمین از طریق فضا، محققان از امکان مشاهده سیاره زمین از چشم‌انداز ایستگاه فضایی بین‌المللی تا بهار ۲۰۲۴ خبر دادند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت کانادایی UrtheCast قرار بود اولین دوربینهای نظارت بر زمین خود را تا سال ۲۰۱۲ بر روی ایستگاه فضایی نصب کند، اما این شرکت اکنون از افزایش بودجه و کار بیشتر بر روی دو دوربین وضوح بالای آن و همچنین آموزش فضانوردان برای انتقال آنها از فضاپیمای باری به زیر ایستگاه طی چند ماه آینده خبر داده است.

یکی از این دوربین‌ها بطور ثابت و دیگری به شکل گردشی عمل خواهد کرد. تصاویر بدست آمده از این دوربین‌ها حدود یک متر بر پیکسل هستند که اندازه آن با تصاویر ماهواره گوگل‌ارث از خانه‌های روی زمین یکی بوده و امید است که انسان در آینده بتواند با استفاده از این تصاویر خانه خود را در زمین مشاهده کند. البته با این تفاوت که این تصاویر کاملا زنده هستند.

کاربران زمینی می‌توانند با ورود به یک سایت از مزیت مشاهده زمین بصورت زنده از فضا بهره ببرند.از آنجایی که مشاهده زمان و مکان عبور ایستگاه فضایی از مناطق مختلف زمین مشخص است، UrtheCast قصد دارد به انسانها در برنامه‌ریزی رویدادها برای پوشش‌دهی توسط دوربین ایستگاه کمک کند.

ایستگاه فضایی در حال حاضر از دوربین‌های مجهزی برخوردار بوده اما آنها به مقاصد خاص مانند نظارت بر محصولات طراحی شده‌اند. با دوربینهای شرکت UrtheCast افراد می‌توانند در هر زمان محل مورد نظر خود را مشاهده کنند.

این شرکت قصد دارد در آینده یک کد را منتشر کند تا سازندگان بتوانند بر اساس آن برنامه‌های کاربری را برای استفاده از ویدیوهای این دوربین‌ها در مقاصد مختلف طراحی کنند. در حال حاضر سازمان ملل خواهان استفاده از این دوربین‌ها برای نظارت بر شرایط اضطراری انسانی است.

از دیگر کاربری‌های این تصاویر می‌توان برای نظارت بر رشد محصولات، شهری‌سازی، آلودگی شهرها، اختلال نور و دیگر مسائل اشاره کرد.


۵۹۸٫ir

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ایمان قهرمانی:

    سلام . لطفا پخش کنید

  2. mir_mim:

    عالیه به شرط اینکه سوء استفاده ازش نشه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.