پخش سرود ملی چین پیش از سرود ملی ایران در مراسم رونمایی خودرو

این خبر امروز سهشنبه ۹ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

پخش سرود ملی چین پیش از سرود ملی ایران در مراسم رونمایی خودرو

عصر خودرو : یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پخش سرود ملی چین در مراسم رونمایی از خودروی چینی برخلاف پروتکل‌های همکاری تجاری دو جانبه و عزت ملی ایرانیان است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا مصطفی ممقانی اظهار نمود: اقدامی چون پخش سرود ملی چین مقدم بر سرود ملی ایران، آن هم در مراسم رونمایی از یک خودروی چینی سبب تاسف شدید از بی‌تدبیری مسوولان شرکت مربوطه، است.
وی گفت:طبق عرف معمول در صورتیکه قرار بود خودرویی چون L90 با سرمایه‌گذاری‌ کلان طرف خارجی و با انتقال دانش فنی روز و همچنین با حضور هیات بلندپایه‌ای از کشور خارجی رونمایی شود باز هم پخش سرود ملی کشور خارجی تنها پس از پخش سرود ملی ایران مجاز بود.
او خاطرنشان نمود:مشخص نمی باش شرکت‌ ایرانی iبه چه سببی در مراسم رونمایی از خودرویی که هیچ یک از دستاوردهای نامبرده را ندارد سرود ملی چین را مقدم بر سرود ملی ایران پخش نموده است، آن هم در شرایطی که اصولا در چنین مراسمی با این سطح پخش سرود ملی کشور خارجی جایگاهی ندارد.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد:این کار بسیار دور از انتظار بوده و برای اولین بار در ایران اتفاق افتاده است. عملی که در بار اول iبه منزله لطف iبه طرف چینی بوده، بار دوم تبدیل iبه انتظار شده و پس از آن چینی‌ها این حق را برای خود قائل می‌شوند که در مراسم‌های مشابه سرود ملی‌شان مقدم بر سرود ملی ما پخش شود!
وی افزود:‌ همه این اقدامات درحالی است که در قراردادهای چینی هیچ چیزی نصیب صنعت خودرو ایران نشده و چینی‌ها حتی خودروهای بی‌کیفیت خود را نیز گران‌تر از مشتریان دیگر خود iبه ایران می‌فروشند.
ممقانی با بیان اینکه عرضه خودرو درجه دو چینی iبه خودی خود پسرفت محسوب می‌شود و دیگر نیازی iبه اقدامات بی‌تدبیرانه‌ای چون پخش سرود ملی این کشور نمی باش، تصریح نمود: امیدواریم مسوولان شرکت مربوطه iبه سرعت در این باره اطلاع‌رسانی نموده و از عموم مردم ایران عذرخواهی نمایند.
فربد زاوه از واردکنندگان فعال در حوزه خودرو نیز در این باره اظهار نمود: ما که سال‌های بسیاری در حوزه واردات خودرو فعال بوده‌ایم تاکنون ندیده‌ایم که در چنین مراسم‌هایی سرود ملی کشور میهمان را پخش نمایند چه برسد iبه آنکه این سرود مقدم بر سرود ملی ما پخش شود!
این واردکننده خودرو خاطرنشان نمود: نکته مهم دیگر این است که شرکت مربوطه iبه نوعی فروشنده محصول بوده و می‌خواهد خودرو خود را در بازار ایران عرضه کند بنابراین نه تنها نباید سرود ملی چین iبه عنوان فروشنده محصول پخش می‌شد بلکه باید مسئولان شرکت نهایت سپاس خود را نسبت iبه مردم ایران که محصولاتشان را خریداری می‌کنند ابراز می‌کردند.
به گزارش تفسیری ایسنا، روز یکشنبه گذشته گروه خودروسازی کرمان خودروی شاسی بلند X60 (محصول شرکت لیفان چین) را برای عرضه در بازار ایران رونمایی نمود. در مراسم رونمایی از این خودرو پس از پخش آیاتی از قرآن کریم، سرود ملی چین در ابتدای مراسم و مقدم بر سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، پخش شد!

سه شنبه ۹ آبان   ۶:۱۴

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.