پخش «شور شیرین» و «روزهای زندگی» از سیما

تلویزیون به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس قصد دارد تعدادی از آثار سینمایی اخیراً اکران شده را به نمایش درآورد.

به گزارش بی باک به نقل از بانی فیلم، فیلم‌هایی چون «شور شیرین» (جواد اردکانی) و «روزهای زندگی» (پرویز شیخ طادی) که نیمه نخست امسال روی پرده سینماها بودند، به دلیل مضمون جنگی خود برای پخش در این هفته ـ که از ۳۱ شهریور آغاز و تا ششم مهر ادامه دارد ـ، توسط صدا و سیما خریداری شده‌اند.
 
«شب واقعه» (شهرام اسدی)، «به کبودی یاس» (جواد اردکانی)، «زخم شانه حوا» (حسین قناعت) و «گلوگاه شیطان» (حمید بهمنی) دیگر آثاری هستند که حق پخش آنها خریداری شده و قرار است در این هفته به پخش برسند.
 
این آثار سال گذشته به اکران رسیدند. قاسمی، مدیر پروژه هفته دفاع مقدس این خبر را داده و افزوده که این آثار برای اولین بار از شبکه‌های یک و دو سیما روی آنتن می‌روند.
 
طبق اعلام روابط عمومی سیما، وی برخی از مهمترین اقدامات شبکه های سیما را یادآور شد و گفت: شبکه یک با پخش مستند «حضور» به بررسی نقش رهبری در دفاع مقدس می پردازد و با پخش مجموعه داستانی «آخرین روزهای زمستان»، زندگی شهید باقری را برای مخاطبان خود بازگو می‌کند.
 
همچنین این شبکه با پخش برنامه «سین مثل سریال» در هفت شب متوالی به بررسی سریال های تولید شده سیما در ارتباط با موضوع دفاع مقدس در ده سال اخیر می پردازد. همچنین شبکه یک از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر در برنامه های صبحگاهی خود با دعوت از چهره های شاخص دوران دفاع مقدس، به بیان خاطرات آنها و شرایط جنگ در آن مقطع خواهد پرداخت.
 
 
به گفته او، شبکه تهران نیز با برنامه «تهران ۲۰» در هفت شب هفته دفاع مقدس با حضور چهره هایی نظیر وزیر خارجه دوران جنگ، مسئول تبلیغات جنگ، فرماندهان ارتش و سپاه و مسئولان جهاد سازندگی به موضوع جنگ و دفاع مقدس می پردازد، وی افزود: برنامه «رادیو ۷» نیز در این ایام ویژه دفاع مقدس و جنگ خواهد بود و برنامه «صبح دیگر» به مباحثی پیرامون خانواده و جنگ می پردازد و فیلم های طنز جنگی نیز در برنامه «هفته نامه» مورد بررسی قرار می گیرند.
 
قاسمی در ادامه با اشاره به این که شبکه نمایش و شبکه مستند نیز فیلم های داستانی و مستندهای مربوط به هفته دفاع مقدس را در معرض دید مخاطبان خود می گذارند، یادآور شد: باکس ۲۳ ـ ۲۱ شبکه نمایش در هفت شب متوالی اختصاص به فیلم های جنگی و دفاع مقدس و نیز ضد آمریکایی دارد و شبکه مستند نیز در شب های هفته دفاع مقدس به پخش بهترین مستندهای مربوط به این دوران خواهد پرداخت.
 
شور شیرین با بازی رضا رویگری، شبنم قلی‌خانی و احمد نجفی به زندگی شهید کاوه می‌پردازد و قصه پدری است که برای حضور در مراسم عقد پسرش راهی مناطق غرب کشور می‌شود که ضد انقلاب در آنجا حضور دارد. در روزهای زندگی نیز حمید فرخ‌نژاد و هنگامه قاضیانی نیز نقش زن و شوهری را دارند که طی ایام جنگ در یک بیمارستان صحرایی به خدمت رسانی مشغول هستند. این فیلم در جشنواره فیلم فجر سال گذشته در چند رشته برنده سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.