پخش مجدد آخرین روزهای زمستان

۰۸م آذر ،

جام جم آنلاین: همزمان با سالگرد شهادت شهید باقری مجموعه ” آخرین روزهای زمستان ” اول تا نهم بهمن هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط ‌عمومی سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما در دیدار با خانواده شهید حسن باقری با اعلام این خبر گفت: نهم بهمن در سی‌امین سالگرد شهادت این نابغه جنگ برنامه صبحگاهی و خانواده شبکه یک، مستقیم از مزار این شهید واقع در قطعه ۲۴ بهشت‌زهرا (س)، پخش می‌شود.

 وی از خانواده و همرزمان شهید باقری خواست تا با حضور در برنامه به شناخت هر چه بیشتر مخاطبان از این قهرمان ملی کمک کنند.

مادر شهید باقری در این دیدار با قدردانی از دست‌اندکاران مجموعه ” آخرین روزهای زمستان ” آن را بی‌نظیر خواند و گفت: از آنجا که پیش از این گروه‌های دیگری نیز برای ساخت فیلم از زندگی شهید به ما مراجعه کرده بودند، می‌دانیم چه کار طاقت‌فرسایی را به نتیجه رسانده‌اید. این مجموعه عالی و بی‌نظیر است و به نوبه خود از همه عزیزانی که در ساخت این مجموعه نقش داشتند قدردانی کرده و از خداوند و امام شهدا می‌خواهم به حق امام حسین (ع) دردانه خداوند، عوض خیر به شما بدهد.

مادر معظم شهید باقری با نقل خاطراتی از فرزندش به نقش همسر خود در تربیت شهید باقری اضافه کرد:حسن خصایص نیکویی مانند نماز اول وقت و وضو داشتن در همه حال را داشت.

وی اضافه کرد: تاکنون سه جلد کتاب از دست نوشته‌های شهید، خاطرات دوستان، هم‌رزمان و اقوام، و پنج جلد کتاب از روزشمار دست نوشته‌های ایشان در باب گزارش‌های جنگ، آمار شهدای عملیات‌ها، جغرافیای نبرد و … به رشته تحریر درآمده است. سردار فتح‌الله جعفری در مؤسسه شهید باقری سالهاست؛ تلاش می‌کند . این صداهایی که در مستند شنیده می‌شود را نیز ایشان در اختیار گروه سازنده قرار داده است که از زحمات ایشان سپاسگذارم.

مادر شهید همچنین با اشاره به استقبال مردم از این اثر گفت: از آنجا که مردم می‌دانند همه اتفاقات واقعی‌است  برایشان جالب‌تر است.

همچنین در این دیدار سردار محمد باقری مجموعه آخرین روزهای زمستان را سندی موثق از زندگی برادر خود دانست و اضافه کرد: در مورد زندگی شهید باقری در طول این سال‌ها کارهایی انجام شده و ما وقتی متوجه شدیم، مجموعه آخرین روزهای زمستان بر مبنای پژوهش شکل می‌گیرد خیالمان راحت شد. این مجموعه مستند عالی است و بازخورد آن در جامعه نشان داد که علاقمندی به این تیپ کارها به خصوص در جوانان بیشتر شده است.

محمد باقری با اشاره به نقاط قوت این مجموعه به سبب استفاده از صوت و فیلم‌های واقعی شهید تصریح کرد: آخرین روزهای زمستان، سندی موثق از زندگی حسن باقری و روایت آن روزهای جنگ است.

برادر شهید باقری با اشاره به ارتباط نزدیک مقام معظم‌رهبری در ماه‌های حضورشان در جبهه‌ها با حسن باقری گفت: رابطه آقا با حسن در روزنامه جمهوری زمانی‌که که ایشان در حزب بودند؛ به مراتب کمتر از روزهای حضورشان در جبهه‌ها بود.

در یکی از دیدارهایی که با آقا داشتیم فرمودند: “چرا کار جدی دربارهٔ شهید صورت نگرفته؟” امروز که این مستند کار شده نمیدانم عقیده ایشان چیست؟

وی با قدردانی از مهدی زمین‌پرداز به خاطر بازی خوبش در نقش شهید باقری گفت: مسئولیت شما از این پس در قبول نقش‌هایی که در آینده می‌پذیرید بسیار سخت شده است.

مهدی زمین‌پرداز نیز به خاطر اجازه نگرفتن از مادر و خانواده شهید باقری برای ایفای این نقش گفت:” اگر کوتاهی در اجرای نقش داشتم بر من ببخشید. این نقش را نمی‌شود، بازی کرد. شهید جعفری چنان شخصیت بزرگی دارد که در طول اجرای کار همواره تحت تاثیر ایشان بودم.

محمد حسین مهدویان کارگردان مستند آخرین روزهای زمستان، نیز با تشکر از همکاری خانواده شهید در خلق این اثر گفت: نگاه ما در نمایش فرازهایی از زندگی این شهید، نشان دادن زندگی واقعی و غیرشعاری از یک قهرمان ملی است تا جوان‌های کشورمان به او افتخار کنند. این روایت متفاوتی است از شهدا بدون کلیشه‌های معمول و امیدواریم با وجود نقایص حق مطلب ادا شده باشد. شهید باقری به این فیلم احتیاج نداشت و روایت ما شاید بازی کودکانه‌ای بیشتر در برابر شخصیت آن بزرگوار نبود.

مهدویان افزود: در فیلم به تدریج احساس قهرمان به بیننده القا می‌شود و رمز رازآلود بودن فیلم، در جدا شدن شهید ازجامعه است.

وی در پایان گفت: این حد از رضایت خانواده شهید برایم متصور نبود. زندگی نفس به نفس با شهید کجا و تجربه خلق اثر از سوی ما کجا؟

یادآور می‌شود؛ حبیب‌والی‌نژاد تهیه‌کننده و مدیر گروه حماسه و دفاع شبکه، محمدحسین مهدویان کارگردان و نویسنده، امیر بنان مجری طرح، هادی بهروز فیلمبردار، مهدی زمین پرداز بازیگر نقش حسن باقری، احمد امینیان بازیگردان و بازیگر نقش محسن رضایی و حسین جمشیدی گرافیست و طراح تیتراژ مجموعه مستند آخرین روزهای زمستان، مدیر شبکه یک سیما را همراهی می‌کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.