پخش مستقیم نمایشگاه بین المللی کتاب از رادیو ایران

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا،’محسن ابراهیم’ مدیر روابط عمومی این رادیو ضمن مهم برشمردن برگزاری نمایشگاه کتاب اظهار داشت: در برنامه ‘بهشت کتاب’ کاری از گروه فرهنگ رادیو ایران که از شنبه ۱۶ تا جمعه ۲۲ اردیبهشت از ساعت ۱۵:۳۰ به مدت یکساعت پخش می‌شود، هر روز با دست اندرکاران نمایشگاه بین المللی کتاب ، ناشر خارجی ، ناشر مراکز استان های کشور و ناشر برجسته ایرانی در حوزه های مختلف علمی ، فرهنگی ، تاریخ ، معارف اسلامی ، قرآن ، علوم فنی و هنری گفت وگو می شود.

وی افزود:همچنین فرهنگ جهان بخش کارشناس ثابت برنامه در خصوص نشر و فرهنگ کتاب و کتابخوانی صحبت می کند و ‘سید احمد رضا صدر’ گزارشگر برنامه با مردم در خصوص کتاب و فرهنگ حاکم بر آن صحبت می کند.

مدیر روابط عمومی رادیو ایران با اشاره به بررسی چگونگی وضعیت نشر و توزیع کتب علمی در رشته های مختلف علوم در بین عموم مردم در برنامه علمی ‘روزنه ‘ گفت: در راستای ایجاد جذابیت کتاب و کتابخوانی و ایجاد نهضت صحیح مطالعه در بین تمامی مردم ایران به منظور رشد و توسعه علم و دانش به عنوان مهمترین سلاح برتری یک کشور این برنامه کاری از گروه دانش رادیو ایران به سردبیری ‘بهزاد محمودزاده’،ساعت ۱۷ پخش می شود.

ابراهیم با اعلام این خبر که ‘زنگ برنامه ریزی’ برای شنوندگانش در نمایشگاه کتاب مسابقه برگزار می کند ادامه داد: دو مسابقه’ بهترین ایده آموزشی’ که از زنگ برنامه ریزی آموخته اید و ‘پیشرفت درسی’ برای کسانی که پیش بینی کنند در امتحانات پایان ترم افزایش نمره یا معدل خواهند داشت،هر روز در طول برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار می شود.

‘شهر، شهر قشنگه ‘ با بیان خاطرات معلمان و کتابداران کتابخانه های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، ‘یک شهر ، یک کتابخانه ‘ گزارشی از کتابخانه های مهم و قدیمی استان ها و شهرهای باستانی ایران ، ‘کتاب و جایزه’ معرفی مهمترین جایزه های بین المللی در عرصه کتاب و تالیف کتاب از دیگر برنامه های رادیو ایران در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب است که مدیر روابط عمومی این رادیو به آن اشاره کرد.

ابراهیم تصریح کرد عوامل برنامه ‘کوچه رادیو’ کاری از گروه جامعه رادیو ایران به سردبیری و تهیه ‘محمد بخشایش’ نیز در نمایشگاه بین المللی کتاب حضور دارند و علاوه بر تولید برنامه، با نویسندگان نیز گفت و گو خواهد داشت.

به گفته وی، هر روز با کارشناسان حوزه کتاب های سرگرم کننده ،خانواده وسلامت عمومی ، کتاب کودک ، کتاب درسی و کمک درسی و کتاب های کنکور در برنامه های این شبکه رادیویی گفتگومی شود.ضمن اینکه از نمایشگاه کتاب گزارش هایی به صورت زنده پخش می شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه درمصلای امام خمینی(ره) برپاست.

فراهنگ**۹۱۷۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۳۸۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.