پدافند غیرعامل تهدیدات سایبری دشمن را نابود کرده است

فروردین ۱۴۰۳

سردار جلالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه این پدافند به عنوان یک عنصر بازدارنده جایگاه اساسی در کشور دارد، گفت:‌ این عنصر امروزه تهدیدات سایبری دشمن را با شکست مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی سخنانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیرخم اظهار داشت: پیام غدیر به معنای تداوم ولایت است که در این عید بزرگ تجلی پیدا کرده است؛ ولایت قرار است امت اسلامی را در گردنه‌های حساس و پیچ‌های تاریخی هدایت و رهبری کند و مسیر رستگاری و مسیر اصلی را نمایش دهد.    

 
وی ادامه داد: اهمیت وجودی ولایت فقیه این است که در شرایط امروز منطقه و جهان کشورهای اسلامی حوادث و بیداری اسلامی در آنها اتفاق می‌افتد اما چون فاقد رهبری مانند ولایت‌فقیه می باشند به نتیجه نمی‌رسند، ولایت فقیه در دوران امام راحل شاهکار کرد و یک کشور را در برابر تهدیدات هدایت کرده و یک جنگ ناخواسته را که بر یک دولت تازه مستقر شده تحمیل شده بود را مدیریت کرد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت: بعد از امام راحل نائب امام زمان کشور را هدایت کردند و این هدایت سبب شد که از بروز چندین جنگ جلوگیری شود و ما بتوانیم منافع ملی خود را در این شرایط نابسامان امنیتی حفظ کنیم‌ و امروز بعد از اتمام جنگ، رهبری معظم انقلاب در حوادث مختلف و در برابر تهدیدات مختلف دیدگاه‌ها و نظراتی داشتند و جامعه را هدایت کردند.
 
 سردار جلالی با اشاره به نامگذاری سازمان پدافند غیرعامل در دوم آبان ماه سال ۱۳۸۲ اظهار داشت: بعد از جنگ هر چقدر ما تجربه ۸ سال جنگ را داشتیم و هر چند که دولت‌های ما دولت‌های برخواسته از جنگ بودند ولی برنامه توسعه کشور جدا از موضوعات دفاعی دنبال می‌شد؛ توجه مقام معظم رهبری به این مسئله به سبب سنجش شرایط فعلی بود، در فضای فعلی نیز دنیای ما شاهد تغییرات بسیار گسترده و بنیادین در فضای موجود شده است.   
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه این پدافند وظیفه دارد تا تاثیر تهدید را بر مردم به حداقل برساند گفت:‌ ما شاهد این هستیم که تهدیدات نظامی از کشور فاصله گرفته، اما سایر تهدیدات در فرم تازه در حال شکل‌گیری است و از حالت نظامی به فرم اقتصادی و حتی سایبری تغییر شکل داده است.
 
وی اذعان داشت: در این جا ضرورت دارد که مجموعه‌ای شکل بگیرد که به دنبال پایش تهدیدات و اقدامات دشمن باشد و اینجاست که فرمان مقام معظم رهبری نقش خود را به خوبی نشان می‌دهد.
 
سردار جلالی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به دنبال پایش تهدیدات است تصریح کرد: این پدافند همچنین حوزه‌های مختلف را رصد می‌کند و با نگاه پیش‌دستانه قبل از وقوع تهدید آنرا کنترل کرده و تاثیر تهدید را کاهش داده و آسیب‌پذیری را به سمت صفر هدایت می‌کند.  
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: تهدیدات به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم می‌شود که باید برای هر کدام برنامه‌ جداگانه‌ای را تدوین کرد، تهدیدات طبیعی بدون هیچ دشمنی خاصی صورت می‌گیرد اما تهدیدات غیرطبیعی با انگیزه دشمنی و استفاده از فناوری صورت می‌گیرد  و ما امروز شاهد هستیم که تهدیدات غیرطبیعی به سبب آنکه مؤلفه آن فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها می باشند ماهیتی بسیار متغیر دارند.
 
وی گفت: به همین سبب لازم است که ما بر این تهدیدات متمرکز شویم و بتوانیم این تهدیدات را شناسایی کنیم از این رو ماهیت پدافند غیرعامل ماهیت چالشی است؛ باید برای هر طیف از تهدیدات راهنمایی‌های لازم ارائه شود.   
 
سردار جلالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت فعال شدن پدافند غیرعامل و اینکه این پدافند همانند مصون سازی‌بدن است تاکید دارند اظهار داشت: به سبب ماهیت همین تهدید است  و مفهوم مصونیت این است که تلاش دشمن هیچ اثری بر کشور نداشته باشد و این انتظار مقام معظم رهبری از پدافند غیرعامل است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: همین مسئله است که ما باید بتوانیم پدافند غیرعامل را در تمام عرصه‌ها جلو ببریم. پدافند غیرعامل تزریق ژن مقاومت در کشور است و پدافند غیرعامل به معنای این است که ما از آن به عنوان یک عنصر پایدارکننده در کشور استفاده کنیم.
 
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای آسیب‌ناپذیر کردن کشور در مقابل تهدیدات است اذعان داشت:‌ پدافند غیرعامل به معنای صیانت از مردم در برابر هر گونه تهدید است و همچنین به معنای سپر حفاظتی در تمام حوزه‌هاست و ما توانسته‌ایم در تمام حوزه‌ها راه‌حل اجرایی را ارائه دهیم.    
 
سردار جلالی اظهار داشت: پدافند غیرعامل به معنای پایدارسازی حوزه توسعه است؛ ما می‌توانیم توسعه بلوری داشته باشیم اما این بلور می‌تواند با یک تهدید در هم بشکند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: این پدافند می‌تواند یک افق توسعه‌ای قابل قبول را در اختیار ما قرار دهد، پدافند غیرعامل به معنای توجه به داخل است و توجه به داخل و مقاومت از داخل ما را از آسیب‌پذیری مصون می‌کند.
 
سردار جلالی  با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم بر داخلی سازی مؤلفه‌های اصلی مقاوم‌سازی کشور تاکید کرده بودند بیان داشت: امروز شاهد هستیم رهبری بر این نکته تاکید می‌کنند که راه‌حل و کلید در داخل است و ما در داخل سازی قدرت ملی می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم؛ما آمده‌ایم کشور را در مقابل هر تهدید مقاوم کنیم و کشور را از پیچ و خم‌های تاریخ عبور دهیم.
 
وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم که بتوانیم در دوران حاکمیت حضرت ولی عصر به عنوان مرکز حاکمیت ایشان مطرح باشیم باید از داخل محکم باشیم.   
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پایان خاطرنشان کرد: این پدافند در حوزه‌هایی همچون پدافند سایبری فعال است و پدافند غیرعامل توانسته است امیدهای دشمن را ناامید کند امروز پدافند غیرعامل با نگاهی علمی و دانشی توانسته است روحیه‌ “ما می‌توانیم” را شکل واقعی در داخل کشور بخشد.  
 
انتهای پیام/   
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.