پدیده ی تازه آکنه در خردسالان

۳۱اردیبهشت،

پزشکان دربارهٔ ی شیوع آکنه در کودکان ۷ساله اخطار می دهند و به والدین آنها پیشنهاد می کنند تا درمان های خودسرانه برای آنها انجام ندهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: به تازگی آکنه در سنین ۷الی ۱۲ در کودکان شایع شده است.

گفتنی است: پزشکان سبب این امر را تغییرات هورمونی به سبب تنوع خاص غذایی در دنیا و همینطور کاهش سن آغاز قاعده گی در زنان و نیز تغییرات محیطی و آب و هوایی و نیز تأثیر ژن ها می دانند.

بررسی ها نشان می دهند،: که والدین این کودکان بشدت دچار استرس و نگرانی می شوند وسعی می کنند تا انواع داروها و درمان ها را برای جلوگیری از آسیب برروی صورت کودک انجام دهند.

پزشکان اخطار می دهند: که برای درمان باید از روش های غیر تهاجمی ملایم استفاده نمود،مثلاً آنتی بیوتیک هایی مانند تترا سایکلین برای سنین پایین مناسب نیست.

پزشکان با بررسی بر روی حدود ۹۳میلیون فرد در طول سالهای ۱۹۷۹تا ۲۰۲۴دریافته اند که سن ابتلا به آکنه در اشخاص کاهش یافته و به حدود آغاز از ۷سالگی رسیده است.

پزشکان با توجه به روحیه ی شکننده ی کودکان خردسال به والدین آنها اخطار می دهند تا از انجام درمان های غیر ضروری و سنگین اجتناب کنند و سعی کنند از طریق بهبود رژیم غذایی کودک و تشویق او به ورزش کردن و افزایش روحیه ی شاد و اجتماعی ،‌ این مشکل  را برطرف نمایند و در عین حال برای جلوگیری از شدت یافتن این عارضه بر روی پوست کودک ،‌حتماً‌با پزشک پوست مشورت نمایند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.