پذیرش دانشجوی پولی موجب ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه است

دبیرانجمن اسلامی دانشگاه الزهرا(س) دانشجوی پولی را موجب ایجاد فاصله طبقاتی دانست و افزود: این امر موجب تربیت مدیرانی بی سواد و فاسد در آینده است.

فاطمه خلیلی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، درباره دانشجوی پولی گفت: اساسی ترین مطلب در بحث دانشجوی پولی، بوجود آمدن فاصله طبقاتی میان قشرهای جامعه از جمله فقیر و غنی است که این امر پسندیده ای در جامعه اسلامی نیست و بی عدالتی را در جامعه رواج می دهد.

وی در ادامه افزود: با بالا رفتن قیمت شهریه مشکلات عدیده ای برای دانشجویان به وجود می آید که به سهم خودش در کاهش سطح علمی دانشجو تأثیر دارد چرا که دانشجو به جای دغدغه بالا بردن علم و دانش خویش بیشتر به دنبال بدست آوردن پول برای امکان ادامه تحصیل است.

خلیلی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجوی پولی از سویی موجب فساد ساختاری در آینده است چرا که دانشجویی که با پول مدرک می گیرد و این مدرک با تلاش در جهت بالا بردن دانش و علم او رخ نداده است در آینده مدیری بی سواد و فاسد خواهد بود.

وی در پایان درباره افزایش پول با بالا رفتن امکانات دانشگاهی برای دانشجویان در جهت ارتقا سطح علمی دانشگاهی گفت: این یک ایده مطلوب است اما با توجه به ساختارهای معیوب نظام آموزشی، رسیدن بدین نقطه نیازمند تغییرات ساختاری بنیادین در این زمینه است که در صورت تغییر بنیادین شاید بتوان گفت که بالارفتن شهریه ها متناسب با امکانات علمی دانشگاه ها اقدامی مناسب است.
/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.