پذیرش دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ نفر و در مقطع دکتری ۱۵ نفر

پذیرش دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ نفر و در مقطع دکتری ۱۵ نفر

رییس واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی گفت: در مهر ماه سال جاری ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ نفر و در مقطع دکتری ۱۵ نفر خواهد بود.
به گزارش آموزش نیوز دکتر علیرضا سهیلی در جمع خبرنگاران، گفت: واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی در مهرماه سال جاری در مقطع ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.
وی افزود: واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی در دومین سال از شروع کار خود در نیم سال اول ۹۲-۹۱ در ۶۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد.
سهیلی خاطرنشان کرد: از ۶۳ رشته کارشناسی ارشد واحد بین الملل دانشگاه فردوسی ۳۱ رشته آن برای نخستین بار و در ۳۰ رشته در مقطع دکترا در این دانشکده ۱۶ رشته برای نخستین بار راه‌اندازی شده و پذیرش خواهیم داشت.
استاد دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی از شیوه‌ی پذیرش دانشجو در این دانشکده خبرداد و گفت: دانشکده واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی در رشته‌هایی دانشجو می پذیرد که آن رشته‌ها در دانشگاه فردوسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دایر باشد و دانشجویان با هر مدرک از هر دانشگاهی می‌توانند در این دانشکده ثبت نام کنند. ثبت نام در دو مرحله کارشناسی ارشد و دکتری است، ثبت نام کارشناسی ارشد از ابتدای مرداد ماه تا ۶ شهریور ماه سال جاری است و در رشته‌ی دکتری ثبت نام از ۲۵ مرداد ماه شروع شده و تا ۱۰ شهریور ماه ادامه خواهد شد.
رییس واحد بین الملل دانشگاه فردوسی گفت: ثبت نام دانشجویان فقط از طریق سایت واحد بین‌الملل انجام می‌شود و تاکنون در مقطع کارشناسی ارشد ۴۲۰۰ نفر و در مقطع دکتری ۱۲۰۰ نفر در رشته‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند.
استاد دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی گفت: یکی از ماموریت‌های ما در سال جاری جذب دانشجوی خارجی در مقطع تحصیلات تکمیلی است و یکی دیگر از اقدامات نیز راه‌اندازی مرکز آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان است که کارهای اولیه آن انجام شده و این مرکز چهارمین مرکز آموزشی در این زمینه برای دانشجویانی است که برای ادامه تحصیل ملزم به آموزشی زبان فارسی هستند.
سهیلی افزود: یکی دیگر از اقدامات انتقال دانشجویان ایرانی شاغل در کشورهای خارجی به این دانشکده است؛ داوطلبان ایرانی برای قبولی در مقاطع بالا مصر هستند و امکان دارد به کشورهای خارجی سفر کنند که در بعضی مواقع در همان ابتدا و عده‌ای هم در نیمه راه دیگر توان ادامه دادن به راه خود را ندارند و این به دلیل مشکلات مالی و بالا بودن شهریه است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این داوطلبان می توانند پرونده‌های خود را با سابقه‌های پژوهشی خود و تعداد دروسی که در دانشگاه‌های خارج گذارنده‌اند به واحد بین الملل ارائه دهنده تا ثبت نام شوند.
رییس واحد بین الملل دانشگاه فردوسی با اشاره به شهریه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اظهارکرد: وزارت علوم برای دوره دکتری مبلغ ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان را در نظر گرفته است و براساس مصوبات هیات امناء دانشگاه، این شهریه‌ها اعلام می‌شود.
وی افزود: شهریه ثابت در مقطع کارشناسی ارشد برای هر ترم، دو میلیون و پانصد هزار تومان و برای مقطع دکتری در هر ترم، سه میلیون و دویست هزار تومان است و ظرفیت پذیرش در واحد بین الملل دانشگاه فردوسی درمقطع ارشد حداقل ۲۰ نفرو در مقطع دکتری حداقل ۱۵ نفر است.

پذیرش دانشجو

 

دانشگاه فردوسی مشهد

 

کارشناسی ارشد

 

دکتری


پورتال اخبار دانشگاهی

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. صبرالدین:

    نظری خاصی ندارم فقط شرایط برای محصیل های افغانی چیگونه است آیا شهریه تخفیف هم داره یا نه

  2. سحر:

    با سلام و وقت بخیر
    من دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد ورودی ۹۱ بودم با معدل ۱۷/۱۰ فارغ التحصیل شدم میخواستم شرایط پذیرش بدون آزمون مقطع کارسناسی ارشد و بدونم.
    با سپاس

    • حسنا:

      با عرض سلام و خسته نباشی!
      معلومات مفصل پیرامون کارشناسى ارشد از بخش حقوق خصوصى میخواستم.

  3. مینا محمودی:

    تورو خدا نمی شه مهلت ثبت نام و تمدید کنید که در رشته علوم پایه شرکت کنیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.