پذیرش بدون کنکور در دانشگاه آزاد از بهمن

۱۴م آذر ،

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : مجوز پذیرش بدون کنکور دانشجو در این دانشگاه از بهمن امسال صادر شد.

فرهاد دانشجو در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: از دو سه ماه قبل اعلام کرده بودیم که ممکن است دانشگاه آزاد برای همه رشته محل ها تا مقطع کارشناسی کنکور را حذف کند که با تمهیدات لازم ، و بررسی ها و درایت مسئولان وزارت علوم برای پذیرش دانشجو تا حدود سه هزار رشته محل بدون کنکور تا این مقطع مجوز صادر شد.
وی ابراز امیدواری کرد دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در بقیه رشته محل ها نیز تا مقطع کارشناسی بدون کنکور تا مهر آینده دانشجو جذب کند.
دانشجو گفت: پذیرش دانشجو بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اکنون ممکن نیست زیرا تقاضا برای تحصیل تا این مقطع بسیار است.
وی همچنین دربارهٔ امکان ادامه تحصیل کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از چند سال پیش ادامه تحصیل کارمندان این دانشگاه دچار مشکل شده بود که با صدور بخشنامه ای همه کارمندان دانشگاه آزاد می توانند نوبتی تحصیل کنند.
دانشجو افزود: بر این اساس سالانه ۱۰ درصد از کارمندان هر واحد اگر بتوانند طبق روال از دانشگاه های دولتی یا واحدهای دانشگاه آزاد پذیرش بگیرند به آنان دو روز مأموریت آموزشی داده می گردد تا بتوانند ادامه تحصیل دهند و از حقوقشان نیز کسر نمی شود اما شرایط مأموریت آموزشی خواهند داشت.
وی گفت: کسانی که از واحدهای دانشگاه آزاد پذیرش بگیرند ۵۰ درصد شهریه شان را دانشگاه آزاد تقبل می کند تا هزینه این اشخاص کاهش یابد.
دانشجو همچنین از تسهیلات ویژه برای ادامه تحصیل مربیان دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: در سالهای قبل سالانه برای ادامه تحصیل چند صد نفر از مربیان سهمیه داده می شد و آنان پس از دریافت پذیرش از دانشگاهها و شرکت در آزمون از سهمیه های ۸۵ درصدی مربیان استفاده می کردند.
وی اضافه کرد: بعضی از مربیان نیز بدون سهمیه قبول می شدند اما به آنان اجازه ادامه تحصیل داده نمی شد که برای رفع این مشکل در بخشنامه ای که تا یکی دو هفته دیگر صادر می گردد این اشخاص اگر بتوانند برای ادامه تحصیل پذیرش بگیرند همه شان را بورسیه می کنیم.
دانشجو افزود: بر این اساس آنان را برای ادامه تحصیل تا دکترا بورسیه می کنیم و ۵۰ درصد شهریه شان را می پردازیم و آنان می توانند با ادامه تدریس حقوقشان را نیز طبق آیین نامه بورسیه دریافت کنند. 
وی همچنین با اشاره به بعضی محدودیتها در زمینه حق التدریس در دانشگاه آزاد گفت: سقف حق التدریس را در مقایسه با آیین نامه پیشین کاهش دادیم و نیازی به اینکه این اشخاص در جای دیگری کار کنند نیست.
دانشجو افزود: این اشخاص اگر در واحدهای دیگری هم مسئولیت دارند اگر مسئولیت اثر منفی بر ادامه تحصیلشان نداشته باشد و یا ادامه تحصیل تأثیر منفی بر مسئولیتشان نداشته باشد به تشخیص رییس واحد دانشگاهی می توانند به هر یک از این دو فعالیت ادامه دهند.
وی گفت: مربیان ما حدود ۷۰ درصد اعضای هیأت علمی  را تشکیل می دهند و انسانهای شریف و عالمی می باشند به همین سبب شرط سنی ادامه تحصیل را نیز برای آنان حذف کردیم.
دانشجو افزود: البته در ملاکهای علمی پذیرش دانشجو تغییری ایجاد نکرده ایم و اگر برای ادامه تحصیل در دانشگاههای دولتی شرکت در آزمون ضروری است باید شرکت کنند.
وی همچنین با اشاره به جلسه مربوط به نخبگان گفت: در نام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تغییری ایجاد شد به نحوی که تاکنون فقط نام این باشگاه پژوهشگران جوان بود و اکنون واژه نخبگان نیز به آن اضافه شده است.
دانشجو ابراز امیدواری کرد با تغییر ساختاری که از یک ماه پیش در این باشگاه ایجاد شده است معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری از حدود ۵۰ هزار نخبه ای که در این باشگاه فعالیت دارند بیشتر حمایت کند.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.