پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد سهمیه رتبه اولی

صبح امروز در جلسه ای که با حضور معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف و حضور خبرنگاران و اولیای آنها برگزار و به مسائل داوطلبان رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشیممتازنیوز، دکتر میر عمادی معاون آموزش دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز ۲۱ شهریور ماه در جمع نخبگان پذیرفته شده کارشناسی ارشد با سهمیه شاگرد اولی و اولیا آن ها گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد سال های گذشته که از طریق سهمیه رتبه اولی پذیرفته شده بودند با آماری حدود ۳۰ درصد مشروطی و حتی اخراجی مواجه شدند و به شما اعلام می کنم امکان افت تحصیلی در این گونه افراد به دلیل این اینکه به جای پذیرفته شدن به شرط رتبه با سهمیه شاگرد اولی پذیرفته شده اند زیاد است.
 
وی در خصوص آیین نامه مطرح شده بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان سنجش عنوان کرد: طبق آیین نامه مطرح شده سازمان سنجش موظف است دانشجویان رتبه اولی با درصد ۹۰ درصد را پذیرش کند که بعد از کش مکش های سال گذشته بر سر ۵۲ دانشجو رتبه اولی که ثبت نام نشده بودند این آیین نامه در خرداد ۹۱ ابلاغ شده اما باز هم همانند سال های قبل با درصد ۸۰ درصد دانشجویان رتبه اولی را پذیرش کرده اند.
 
میر عمادی در ادامه بیان کرد: رئیس دانشگاه، با قدرت پای این آیین نامه می ایستد به طوری که سال گذشته تا پای استعفا ایستادگی کردم و حتی روسای دانشکده ها تهدید کرده بودند در صورت پذیرش این داوطلبان کلیه کلاس ها را تعطیل می کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: با پیگیری های فراوان و رایزنی هایی که با سازمان سنجش داشتیم تمامی پذیرفته شدگان با سهمیه رتبه اولی را با شرط اجرای این آیین نامه از سال آینده ثبت نام می کنم و شرایط برابر انتخاب واحد همانند سایر داوطلبان را فراهم می کنیم.
 
 
در حاشیه این تعدادی از دانشجویان و اولیا اعتراضات و مسئولان خود را مطرح کردند  و داوطلبی با وجود داشتن رتبه تک رقمی و تنها به اتهام استفاده از سهمیه رتبه اولی از استرس های به وجود آمده گله مند بود.
 
داوطلب نخبه دیگر ابراز نگرانی کرد به خاطر رفتارهای تبعیض آمیز بین پذیرفته شدگان عادی و پذیرفته شدگان با سهمیه شاگرد اولی و استرس های به وجود آمده که داوطلبان را دچار افت تحصیلی نکند.
 
با قول مساعد مسئولین دانشگاه مبنی بر ثبت نام کلیه داوطلبان پذیرفته شده با سهمیه شاگرد اولی  پذیرفته شدگان در انتظار تحقق این وعده هستند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.