پذیرش دانشجوی ‌ارشد و دکتری در پردیس دانشگاه دریایی خرمشهر

۱۷م دیماه ،

رئیس پردیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به برنامه این دانشگاه برای راه‌اندازی پنج رشته تازه در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته تازه در مقطع دکتری از اعلام فراخوان پذیرش دانشجو در این واحد برای نیمسال دوم ۹۲_۹۱ در ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و در مهر ماه ۹۲ در چهار رشته مقطع دکتری خبر داد و گفت: متقاضیان تا ۳۰ دی‌ماه برای ثبت‌نام و ارسال مدارک و مستندات خود فرصت دارند.

دکتر محمدعلی سالاری علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه خوزستان، با بیان این مطلب عنوان کرد: پردیس دانشگاهی علوم و فنون دریایی خرمشهر در نیم‌سال دوم از بین متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های زیست فناوری دریا، حمل و نقل دریایی، زیست‌شناسی دریا در سه گرایش جانوران دریا، اکولوژی دریا و آلودگی دریا، تکثیر و پرورش آبزیان، فیزیک دریا، شیمی دریا، مهندس سواحل و محیط زیست دریا دانشجو پذیرش می‌کند.

وی بابیان این‌که متقاضیان باید تا ۳۰ دی‌ماه با مراجعه به آدرس اینترنتی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به نشانی www.kmsu.ac.ir نسبت به ثبت‌نام، تکمیل فرم‌های مربوطه و تحویل مدارک از طریق مراجعه حضوری یا ارسال پستی، اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد داوطلبان در هر رشته بیش از ۲۰ نفر باشد، گزینش به وسیله برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش انجام می‌شود، در غیر این صورت اگر تعداد متقاضیان کمتر از ۲۰ نفر باشد، تنها از طریق مصاحبه و بررسی مدارک و مستندات علمی و معدل دوره کارشناسی اقدام به گزینش دانشجو می‌شود.

رییس پردیس دانشگاهی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر همچنین از تلاش این دانشگاه برای اخذ مجوز ۵ رشته کارشناسی ارشد تازه طی روزهای آینده خبر داد و افزود: این رشته‌ها شامل اقتصاد و انرژی، مهندسی سازه‌های دریایی، مدیریت حمل و نقل بین قاره‌ای، بافت‌شناسی آبزیان و مهندسی رودخانه است که در صورت تأیید شورای گسترش آموزش عالی در نیمسال دوم راه‌اندازی می‌شوند.

سالاری علی‌آبادی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در هر رشته کارشناسی ارشد برای نیمسال آینده ۱۰ نفر است، مرتبط بودن مدرک کارشناسی، معدل دوره کارشناسی، مدارک و مستندات علمی داوطلب و نمره مصاحبه و آزمون کتبی را از موارد مؤثر در گزینش دانشجو عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۷۳ دانشجوی کارشناسی‌ارشد در ۱۰ رشته گرایش این واحد مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد ۶۰ نفر بورسیه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می باشند و شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی همچنین با اشاره به فعال بودن ۲ رشته مقطع دکتری در این واحد از اعلام فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری در چهار رشته گرایش زیست شناسی دریا گرایش‌های بوم‌شناسی و جانوران دریا، فیزیک دریا و تکثیر و پرورش آبزیان دریایی خبر داد و اظهارداشت: در حال حاضر ۱۱ دانشجو در ۲ رشته دکتری زیست شناسی دریا گرایش جانوران دریا و فیزیک دریا در واحد پردیس دانشگاهی مشغول به تحصیل‌اند.

وی افزود: مجوز راه‌اندازی ۲ رشته دیگر دکتری از شورای گسترش وزارت علوم اخذ شده و پردیس دانشگاه از طریق آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سازمان سنجش در مهرماه اقدام به ‌پذیرش دانشجو می‌کند. داوطلبان تا ۳۰ دی‌ماه نسبت به ثبت‌نام و اعلام درخواست خود فرصت دارند و باید با مراجعه نشانی اینترنتی www.kmsu.ac.ir در این زمینه اقدام کنند.

رییس پردیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مزیت این واحد را برای مردم بومی و بی‌نیازی از جابجایی به تهران برای ادامه تحصیل دانست و خاطرنشان کرد: ‌واحد پردیس دانشگاهی، مدرک رسمی وزارت علوم را به دانش آموختگان اعطا می‌کند و تنها در مدارک صادره از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به جای عبارت دانشکده، عبارت واحد پردیس دانشگاهی درج می‌شود.

الاری علی‌آبادی با اشاره به شرط معدل بالای ۱۴ برای داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این واحد، تصریح کرد: واحد پردیس دانشگاهی پذیرای دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه مانند عراق هم می‌باشد.

وی با بیان این‌که شهریه تحصیل دانشجو در این واحد با مجوز وزارت علوم به هیات امنای این دانشگاه هر سال تا سقف ۱۵ درصد قابل افزایش است، اظهار داشت:‌ شهریه امسال هنوز تغییری نکرده‌ است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.