پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی حرفه‌ای از مهر ۹۲

40-82.jpg

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان از پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی حرفه‌ای ارشد از مهر ۹۲ در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه گیلان، دکتر قاسمی زاد در جمع خبرنگاران با اشاره به تاسیس دانشگاه علمی کاربردی، گفت: اساسنامه این دانشگاه در ۱۸ مهرماه ۷۱ به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده و نهایتا در سال ۷۳ این دانشگاه تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی پس از گذشت ۲۰ سال از تاسیس آن، با بیش از ۴۶۰ هزار دانشجو، ۹۴۲ مرکز آموزش فعال، حدود ۵۰ هزار مدرس و بیش از ۴۰۰ هزار دانش اموخته دارد، اظهارداشت: این دانشگاه در سطح کشور یکی از مهمترین فعالان عرصه علم و مهارت آموزی در سطح کشور محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان به تاسیس دانشگاه علمی کاربردی استان در گیلان اشاره کرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی از سال ۷۴ با یک رشته در گیلان تاسیس شد و در حال حاضر با ۳۱ مرکز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی را به عنوان یک واحد نظارتی و ارزیابی بر مراکز آموزش علمی کاربردی در سطح استان عنوان کرد و افزود: این مرکز دارای کمیته‌های مختلف از قبیل هیئت اجرایی جذب، نظارت و ارزیابی، انضباطی، برنامه‌ریزی درسی، بازدید از مراکز، شورای مشورتی روسای مراکز و … است.

وی ماهیت آموزش‌های علمی کاربردی را ایجاد مهارت و فناوری برای دانش آموختگان برشمرد و گفت: روش‌های اجرایی آموزش‌ها در این دانشگاه شامل ترمی، پودمانی و غیرحضوری است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان ادامه داد: در این روش رشته مدیریت خانواده به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی صنعت، کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر را از گروه‌های مختلف آموزش در این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ایجاد فرصت شغلی برای دانشجویان الویت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی تصریح کرد: رشته‌های مورد آموزش در این دانشگاه به گونه‌ای است که بتواند پاسخگوی نیازهای جدی و اساسی بازار کار موجود در کشور باشد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان از پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی حرفه ای ارشد از مهر ۹۲ در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و گفت: دوره کارشناسی حرفه‌ای ارشد، دوره آموزشی است که در نظام آموزش مهارتی تعریف شده و برای رشته‌های غیرمهندسی به اجرا در می‌آید و مدرک آن همتراز کارشناسی ارشد در نظام آموزش عالی کشور است.

قاسمی زاد به اشاره به آغاز طراحی آیین‌نامه نظام مهندسی خبرگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: پذیرش دانشجوی دوره خبرگی از مهر ماه ۹۲ انجام خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. لیلا:

    در قزوین هم ثبت نام هست طریقه ثبت نام به چه طریق است زمان ثبت نام را هم اعلام کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.