پذیرش رشته بهداشت در مقطع کارشناسی

اردیبهشت ۱۴۰۳

برای اولین بار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران در رشته های بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، بهداشت عمومی در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرفت.

دکتر محمد رضا خانی، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: رشته مهندسی بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط در مقطع کارشناسی پیوسته برای اولین بار در دانشکده بهداشت واحد پزشکی تهران راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این سه رشته تازه که برای اولین بار از مهرماه سال جاری اقدام پذیرش دانشجو نموده است واحد پزشکی تهران از سال ۷۳ تاکنون در مقطع کاردانی رشته های مزبور و همچنین بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری ها به تعلیم و تربیت دانشجو پرداخته و با بیش از ۵ هزار فارغ التحصیل سهم عمده ای در تأمین بهداشت و سلامت کشور داشته است.

خانی خاطرنشان کرد: از آنجائیکه این رشته ها می تواند طیف گسترده ای از داوطلبان را که دارای علایق و توانمندی های متفاوتی می باشند را جذب کند از سال‌ها پیش در فکر گسترش و توسعه این رشته ها بودیم زیرا مطالعات تخصصی زمینه های فوق بیشتر در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر مطرح می گردد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و مذاکرات به عمل آمده با مسئولان ذیربط وزارت وزارت بهداشت و درمان و حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران امسال برای اولین بار در رشته های مزبور در مقطع کارشناسی دانشجو بپذیریم./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نجم الدین:

    خیل خوب شد که رشته بهداشت کارشناسی شد میخواستم بدونم بدون کنکور هم میتوان وارد این رشته شد البته من کاردان بهداشت خانواده هستم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.