پذیرش محصولات تازه در “بورس انرژی” شتاب می گیرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

محصول قطران تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان، پلاتفرمیت پالایش نفت اصفهان و همینطور نفتای سبک پالایش نفت اصفهان با طی فرایند قانونی در بورس انرژی، پذیرفته شدند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخواست شرکت ذوب آهن اصفهان برای عرضه و فروش محصول قطران تولیدی این شرکت در بورس انرژی پذیرفته شد. بر این اساس قرار است، ۸۰ درصد کل تولید سالانه قطران در ذوب آهن اصفهان در بورس انرژی عرضه شود.

آنطور که شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرده، حجم عرضه قطران در بورس انرژی ۱۴ هزار تن است که دست کم ماهانه یکبار عرضه خواهد شد. قطران از مشتقات زغال سنگ است و در صنایع دوده سازی کاربرد دارد.

همچنین هیئت پذیرش بورس انرژی در آخرین جلسه خود، در خواست پذیرش دو محصول پلاتفرمیت و نفتای سبک شرکت پالایش نفت اصفهان را قبول کرد.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، شرکت پالایش نفت اصفهان اعلام آمادگی کرده تا ۹۵ درصد از کل تولید سالانه محصول پلاتفرمیت خود را در بورس انرژی عرضه کند. حجم عرضه سالانه این محصول ۳۰۰ هزار مترمکعب است که هر دو هفته یکبار در بورس انرژی عرضه خواهد شد. پلاتفرمیت از مشتقات نفت خام است که به عنوان خوراک در بعضی مجتمع های پتروشیمی استفاده می گردد.
 شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین متعهد شده تا ۹۵ درصد از تولید سالانه محصول نفتای سبک خود را در بورس انرژی عرضه کند.حجم نفتای عرضه شده ۶۶۴ هزار مترمکعب است که قرار شده هر دو هفته یکبار عرضه شود.

نفتا از اجزاء نفت خام است که در تولید آروماتیک ها در مجتمع های پتروشیمی و در تولید بنزین کاربرد دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.