پذیرش کاهش درصد غنی‌سازی از سوی ایران در جریان سفر’سلطان قابوس’ به تهران، ‘شانتاژ رسانه‌ای’ است

اسفند ۱۴۰۲

در جریان سفر پادشاه عمان به تهران، موضوعات مهمی از جمله مسائل لبنان، سوریه، مصر، روابط ایران و غرب و تحریم‌های اقتصادی بررسی می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، حسن هانی‌زاده در گفتگو با «نسیم»: در جریان سفر پادشاه عمان به تهران، موضوعات مهمی از جمله مسائل لبنان، سوریه، مصر، روابط ایران و غرب و تحریم‌های اقتصادی بررسی می‌شود/ پذیرش کاهش درصد غنی‌سازی از سوی ایران در جریان سفر’سلطان قابوس’ به تهران، ‘شانتاژ رسانه‌ای’ است

مهمترین محور گفتگوی، حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه با «نسیم»، به شرح زیر است:

-سفر سلطان قابوس به تهران در چهارچوب رایزنی‌های موجود میان ایران و پادشاهی عمان قرار دارد.
– از آن جاییکه پادشاهی عمان یک سیاست کاملا معتدل در سطح منطقه مخصوصا در شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرده لذا همواره تلاش داشته تا مناسبات خود را در سطح بالایی حفظ کند.
-پادشاه عمان تنها کشوری است که در شورای همکاری خلیج فارس از مواضع جمهوری اسلامی دفاع و تلاش داشته موضعی تعدیل را در سیاست حکام شورای خلیج فارس ایفا کند.
– از آن جایی که پادشاه عمان اولین مهمان خارجی حسن روحانی تلقی می‌شود لذا موضوعات مهمی در سطح منطقه و جهان میان رییس جمهور ایران و پادشاه عمان مبتنی بر یک سلسله رخدادهای منطقه ای از جمله مسایل لبنان سوریه و مصرمطرح خواهد شد.
-موضوع عراق، افغانستان و روابط ایران و غرب و مسیله تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه ایران بخشی از مذاکرات روحانی سلطان قابوس خواهد بود.
– پادشاه عمان طی سه دهه قبل بعنوان واسط ایران در کشورهای حوزه های خلیج فارس و غرب ایفای نقش کرده است.
– پادشاه عمان توانسته نقش قابل قبولی در گسترش روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس داشته باشد.
-این سفر بسیار مهم و تاریخی است و بسیاری از مسائل مربوط به روابط ایران و غرب و هسته ای و تحریم ها در جریان مورد بحث قرار خواهد گرفت و می تواند از آن جایی که سلطان قابوس مورد قبول جامعه جهانی است، یک واسطه قابل قبول از سوی غرب باشد.
– بعضی از گمانه زنی‌ها مبنی بر پذیرش ایران در کاهش درصد غنی سازی اورانیوم در جریان سفرپادشاه عمان به تهران تنها شانتاژ رسانه ای است.
– ایران دارای یک سری ارزش‌ها و رویکردهای خاصی بوده که اگر طرف مقابل بپذیرد نیاز به واسطه ندارد.
-پادشاه عمان بعنوان دیده بان غرب وارد تهران خواهد شد تا نگاه جمهوری اسلامی را در مورد مسائل مورد بحث ببیند


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.