پذیرش ۳ ایرانی در بورسیه بانک توسعه اسلامی

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

مدیر کل دفتر وام‌ها، مجامع و موسسات بین‌المللی در سازمان سرمایه‌گذاری خارجی از نتایج رقابت سال ۲۰۲۴ بورسیه دکتری و فوق دکترای بانک توسعه اسلامی همزمان با آغاز ثبت نام بورسیه تحصیلی در مقاطع دکتری و فوق دکتری خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، سعید خانی اوشانی گفت: سه داوطلب ایرانی موفق شدند با رتبه بالا در بین پذیرفته شدگان نهایی بانک توسعه اسلامی در رشته های ICT در دانشگاه کمبریج، رشته داروسازی و شیمی دارویی در دانشگاه امپریال کالج انگلستان در مقطع دکتری پذیرفته شوند .

اوشانی در عین حال خاطر نشان کرد: متقاضیان باید فرمهای تقاضانامه را حسب شرایط و اطلاعات مندرج در اطلاعیه تکمیل و جهت طی مراحل داخلی و اخذ مجوزهای مربوطه  و از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دفتر وامها، مجامع و موسسات بین المللی این سازمان ارسال نمایند.

آخرین مهلت دریافت مدارک کامل و ترجمه شده و برابر اصل شده آن دفتر پایان وقت اداری روز (۲۰دی ماه سال جاری) است.

فرصت ارائه شده به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

مدیر کل دفتر وامها ،مجامع و موسسات بین المللی تصریح کرد: کلیه هزینه‌های اقامت، شهریه دانشگاه، پوشش بیمه پزشکی، بلیط رفت و برگشت، تهیه منابع آموزشی و شرکت در سمینارها و کنفرانسهای مرتبط در طول تحصیل بر عهده دانشگاه بورس‌دهنده و بانک توسعه اسلامی است.

اوشانی خاطر نشان کرد: داوطلبان مقیم کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی،‌ باید کارمند دائمی و تمام وقت یک موسسه یا مرکز تحقیقاتی یا دانشگاهی در کشور مبدا باشند و متقاضیان باید حداکثر سن ۳۵  و حداقل ۲ سال برای مقطع دکترا و حداکثر سن ۴۰ و حداقل ۵ سال برای مقطع فوق دکترا سابقه کاری مرتبط داشته باشند و قطعاً از سوی دانشگاه محل تحصیل یا موسسه تحقیقاتی محل فعالیت پیشنهاد‌نامه ارائه نمایند.

به گفته این مقام مسئول، متقاضیان باید دارای پذیرش معتبر از یکی از دانشگاههای مورد تایید بانک توسعه اسلامی حسب لیست THES باشند.(برای اسامی لیست دانشگاهها کلیک کنید)

وی همچنین افزود:رشته های دارای اولویت

شامل:پزشکی و سلامت،کشاورزی و محصولات غذایی،منابع آبی وبیابان زدایی،انرژی و توسعه زیر ساخت،نانو تکنولوژی و ICT  ویا شاخه های علوم محض با تمرکز بر اختراعات و نوآوریها (Invention-Related Pure Science) باشند.

بر اساس این گزارش ،متقاضیان جهت تکمیل فرمها،‌ بررسی کامل شرایط و ضوابط، دانشگاههای مورد پذیرش و سایر اطلاعات ضمن مراجعه به وزارت علوم به  لینک مربوطه در پایگاه اینترنتی بانک توسعه اسلامی مراجعه نمایند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.