پذیرش ۷۸نفر از هر ۱۰۰ داوطلب در کنکور ۹۱

پذیرش ۷۸نفر از هر ۱۰۰ داوطلب در کنکور

آمار پذیرش در کدرشته های تک جنسیتی

مشاور عالی وزیر علوم با اشاره به آمار آزمون سراسری سال ۹۱ گفت: یک میلیون و ۶۶ هزار و ۲۹۴ نفر در آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۵۸۸ هزار و ۸۶۶ نفر یعنی از هر ۱۰۰ نفر ۷۸ داوطلب قبول شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس طائب امروز چهارشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری و المپیاد علمی دانشجویان در محل دانشگاه ترتیب مدرس وی خطاب به برگزیدگان کنکور سراسری و المپیاد علمی دانشجویی گفت: خود را به ارزشهای اسلامی ملبس کنید و مطمئن باشید کسانی تلاش خواهند کرد که شما را بفریبند و علاقمند به آنسوی مرزها کنند، رفتن به خارج از کشور برای تحصیل نه تنها ایرادی ندارد بلکه خوب است اما مهم این است که فرزندان نمونه کشور به کشور بازگردند و پله های ترقی را طی کنند.

وی گفت: ۲۲ هزار و ۸۰۰ رشته محل در کنکور ۹۱ داشتیم که این تعداد در سال ۹۰، ۱۹ هزار و ۸۴۹ کد رشته محل و در سال ۸۹ ، ۱۷ هزار و ۶۷۹ رشته محل بود.

طائب درباره کد رشته محل هایی که به پذیرش یک جنس اختصاص داشتند، گفت: پذیرش صرفاً خانم ها در سال ۸۹  در ۴۲۵ کد رشته محل، در سال ۹۰ در ۶۰۳ کد رشته محل و در سال ۹۱ در ۱۵۱۴ کد رشته محل صورت گرفت و پذیرش صرفاً مرد نیز در سال ۸۹ در ۵۷۱ کد رشته محل، در سال ۹۰ در ۶۶۷ کد رشته محل و در سال ۹۱ در ۲۱۳۷ کد رشته  محل صورت گرفته است.

وی یادآور شد: البته رشد علمی اصلی در رشته هایی که پذیرش از هر دو جنس وجود دارد رخ داده است که در سال ۹۱ و پذیرش نهایی کنکور ۳۳ درصد در علوم انسانی، ۳۳ درصد در علوم تجربی، ۲۸ درصد در علوم ریاضی و سایر افراد هنر و زبان های خارجی انجام شد.

مشاور عالی وزیر علوم افزود: ۲۳ درصد در گروه دانشگاه های دولتی، ۲۱ درصد در گروه دانشگاههای غیرانتفاعی و سایر افراد نیز در گروه دانشگاههای بین الملل، فنی حرفه ای، پیام نور، نیمه حضوری و مجازی پذیرفته شدند.

پذیرش داوطلب کنکور


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.