پذیره نویسی بانک مهر اقتصاد ۲ ماه دیگر

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بینا- مدیر عامل بانک مهر اقتصاد از ثبت نهایی آن تحت عنوان شرکت سهامی عام بانک مهر اقتصاد خبر داد.

به گزارش تفسیری بینا، دکتر غلامحسن نقی‌ نتاج به ایسنا اظهار نمود: با اتمام مراحل اداری، بانک مهر اقتصاد با شماره ۴۲۹۷۰۹ به ثبت نهایی رسید که با فراهم‌شدن مقدمات لازم سعی بر آن است تا پذیره‌نویسی در سه ماه پایانی سال در بورس انجام شود.
وی مهم‌ترین برنامه‌ این بانک را فعالیت در عرصه‌ی ارزی عنوان نمود و افزود: ما تاکنون به‌طور مطلق تنها در عرصه‌ی ریالی فعالیت داشته‌ایم، اما برنامه‌ی اصلی از زمان تبدیل‌شدن به بانک آغاز فعالیت در عرصه ارزی با توجه به نیاز مشتریان است که امیدواریم بتوان آن را در شش ماهه‌ی اول سال ۹۲ توسعه داد.
نتاج دیگر برنامه‌های اصلی بانک مهر را تقویت و تسریع در عملیات بانکداری بدون ربا برشمرد و گفت:در ادامه‌ی تلاش‌هایی که از پیش برای تحقق بانکداری اسلامی داده‌ایم آن را به‌طور تدریجی ادامه خواهیم داد تا ثابت کنیم که حتی در بانک شدن نه تنها روند کنونی را در پیش نگرفته‌ایم، بلکه تلاش بیشتری را برای دستیابی به بانکداری بدون ربا انجام خواهیم داد.
وی ارائه مستندات مکتوب به خارج از مجموعه بانکی به ویژه در محافل علمی وحوزوی را از برنامه‌های این بانک در تحقق بانکداری اسلامی بیان نمود.
مدیر عامل بانک مهر در مورد گسترش شعب پس از تبدیل‌شدن به بانک خاطر نشان نمود: ما معتقدیم که در شرایط فعلی بانک مهر با وجود ۸۰۰ شعبه می‌تواند گستره کشور را پوشش دهد. این در حالی است که شاید شعب بیش از این تعداد با اصل بانکداری الکترونیک در تعارض باشد.
او اضافه نمود: با توجه به زیرساخت‌های کاملی که در بانک مهر وجود دارد، حدود سه لایه نگهبانی از اطلاعات مشتریان حفاظت می‌کنند و با تجهیزات الکترونیکی که دراختیار داریم، این توانایی وجود دارد که به همه نیاز‌های مشتریان پاسخ داده شود.
نتاج یاد‌آور شد: اکنون باامکاناتی که بانک مهر دارد می‌تواند حدود ۱۰ میلیون مشتری را پاسخ‌گو باشد،حتی این ظرفیت وجود دارد که این تعداد به ۱۵ تا ۲۰ میلیون نیز ارتقاء یابد.
مدیر عامل بانک مهر در ادامه در مورد عملکرد مرکز مبادلات ارزی از آغاز راه‌اندازی تاکنون نیز اظهار نمود: این طرح می‌تواند موفق باشد، در صورتی که در کنار ورود متقاضیان ارزی، عرضه‌کنندگان بیشتری نیز به آن وارد شوند، در حالی که اگر ارز مورد نیاز این مرکز تامین نشود، به‌طور یقین با مشکل مواجه خواهد شد.
نتاج با اشاره به چند نرخی‌شدن ارز در اثر فعالیت اتاق ارزی تصریح نمود: شرایط جاری این‌گونه ایجاب نموده و مقام اقتصادی ناگزیر به انجام آن است، اما به‌طور حتم اگر نرخ در مرکز مبادلات تثبیت شود می‌توان در ادامه تبعیض قیمت‌گذاری در ارز را اصلاح نمود.
وی هم‌چنین درمورد جایگزینی بورس ارز به جای مرکز مبادلات ارزی نیز تاکید نمود: بورس محلی است که عرضه‌کننده و متقاضی بدون هیچ محدودیتی، آزادانه خرید و فروش را انجام می‌دهند؛ اما اگر قرار باشد که تنها دولت تعیین‌کننده‌ نرخ در این بازار باشد، آن به بازار کنترل شده‌ای تبدیل خواهد شد که تنها اشخاصی که از اطلاعات محرمانه آگاهی دارند به بهره‌های نجومی دست خواهند یافت وعموم مردم متضرر می‌شوند؛ از این‌رو بورس فقط باید در آزادی کامل مبادلات راه‌اندازی شود.

RSS

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. علی محمدیان قلعه:

    من خیلی راضی ام بسیجی هم نیستم هشتاد و دو هزارسهم دارم فقط قرار بود زود تر به فرابورس بر ه امانمی دانم چرا اینکار و انجام نمی دن صد در صد از بانک سر مایه بهتره

  2. علی محمدیان قلعه:

    من خیلی راضی ام اما زیاد شفاف سازی نمیشه

  3. محمود:

    پذیره نویسی باید سریع انجام بشه تا هر چه زود تر بانک محبوبمون وارد بورس بشه

  4. رضا:

    باسمه تعالی
    موسسه مالی واعتباری مهر ورشکست نکند کارکرده چه برسد که سهام در بورس عرضه کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.