پذیره نویسی ETF ادامه دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در دومین روز پذیره نویسی واحد های صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آرمان سپهر آیندگان ETF در مجموع ۲۴میلیون واحد پذیره نویسی شد و ادامه پذیره نویسی به شنبه موکول شد.

به گزرارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در دومین روز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آرمان سپهر آیندگان ،۶میلیون ۵۲۴ هزار و ۷۰واحد به ارزش ۶۵ میلیارد و ۲۴۰میلیون ریال به مبلغ اسمی هر واحد ۱۰هزار ریال در بازار سوم پذیره نویسی و ادامه آن به شنبه ۲شهریور موکول شد. این در حالی است که  دیروز  در اولین روز پذیره نویسی این صندوق ۵۰۰میلیارد ریالی ،۱۷میلیون و ۱۲۰هزار واحد به ارزش ۱۷۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پذیره نویسی شده بود. 

خرید واحد های  ETFمستلزم داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و خریداران می توانند حداقل ۱۰۰واحد و حداکثر ۲میلیون و ۵۰۰ واحد را پذیره نویسی کنند .  

همچنین معاملات ثانویه واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بعد از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق، در بازار ابزار های نوین مالی و خرید و فروش آن از طریق کارگزاران عضو فرابورس انجام می شود.  

این گزار ش می افزاید: اوراق این واحدها معاف از مالیات می باشند و تسویه آنها به صورت T+2 خواهد بود و با T+1 و T+3 اوراق سهام نیز قابل خالص‌سازی است. 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.