پراید ۱۵ میلیونی می گردد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

مراسم رونمایی از محصول سنگین و فوق سنگین شرکت زامیاد، دیروز با حضور جمعی از معاونین، مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن، تجارت، ایدرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین مدنی مدیرعامل سایپا و دیگر مدیران صنعت خودرو، در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛‌رضا سرایی مدیر عامل زامیاد اظهار داشت: با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی شرکت زامیاد به عنوان یکی خودروسازان تجاری که بیش از پنج دهه در این زمینه مشغول به فعالیت است هم جهت با حفظ و ارتقاء توان شبکه حمل و نقل کشور و بکارگیری از تکنولو‍ژی روز دنیا، اقدام به تولید محصول کشنده سنگین مدل AT440S43 و AS440S48 نمود.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار گسترده از سری اول کشنده‌هایی که بصورت محدود وارد شبکه حمل‌ونقل کشور شد، شرکت زامیاد بر آن شد تا نسبت به تولید انبوه این خودرو اقدام کند از این رو برنامه تولید ۲ مدل از کشنده‌های گروه خودرویی سنگین و فوق سنگین با مدل های AT440S43 مجهز به موتور ۱۰ لیتری با قدرت ۴۳۰ اسب بخار و مدل AS440S48 مجهز به موتور ۱۳ لیتری با قدرت ۴۸۰ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک که سازگار با شرایط اقلیمی، جاده‌ای و متناسب با نیاز بازار ایران می‌باشد در دستور کار خود قرار داد.
مدیر عامل شرکت زامیاد در خصوص ویژگی‌های این دو کشنده تازه تولیدی شرکت زامیاد بیان داشت: از ویژگی های بارز محصولات سنگین AT440S43 و AS440S48 می‌توان به بازده بالای موتور، بها نگهداری بسیار کم، عملکرد و گشتاور خروجی بسیار بالای PTO، پایین بودن مصرف سوخت و بالا بودن کیفیت و دوام آن نسبت به سایر برندهای خودروهای تجاری اروپایی اشاره نمود.
وی همچنین اظهار داشت محصولات فوق مجهز به کروز کنترل، سیستم تعلیق پنوماتیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ترمز ABS، ASR و EBL و مخزن سوخت ۱۲۰۰ لیتری از دیگر قابلیت‌ های این خودروها می‌باشد.
سرایی در ادامه از برنامه ارتقاء استانداردهای روز دنیا خبر داد و گفت: ۳ استاندارد به استانداردهای سال ۹۰ خودروی وانت ۲/۲ تن زامیاد اضافه می گردد و نصب فرمان دوتکه تلسکوپی و تاخوگراف و همچنین محدود نماینده سرعت، ۳ استاندارد اجباری سال ۹۱ وانت زامیاد است.
وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون کلیه الزامات استانداردی در تولید وانت ۲/۲ تن زامیاد رعایت می گردد، به مزیتهای موتورهای دیزلی پرداخت و گفت: به جهت مزیت هایی که سوخت دیزل در کاهش مصرف به همراه دارد عمده تولید شرکت زامیاد بر روی موتور دیزل است چرا که بازار وانت دیزل زامیاد بیش از محصولات بنزینی و دوگانه سوز با استقبال روبرو شده است.
مدیر عامل شرکت زامیاد همچنین از عرضه کامیون ۶ تن تازه که در حال حاضر در مراحل انجام انواع تست های فنی و استانداردهای مورد نیاز می باشد خبر داد.
سرایی در ادامه تحریماتی اخیر را فرصت مناسبی برای بخش های مختلف اقتصاد به خصوص صنعت دانست واظهار داشت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و در جهتی اقتصاد مقاومتی، مدیران و دست اندرکاران بخش صنعت وظیفه داریم با بهره مندی از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه وسایر منابع غیر نفتی، در مردمی کردن اقتصاد و به گونه ای عمل کنیم که بتدریج از وابستگی به نفت به سمت و سوی اقتصاد غیر نفتی حرکت کنیم.
گفتنی است، شرکت زامیاد با انواع خودروهای وانت ۲/۲ تن زامیاد با بیش از دوازده نوع کاربری در بخش های مختلف خدماتی، از قبیل باربری، حمل مایعات و سوخت، آتش نشانی، کمپرسی، حمل مواد غذایی، پول رسانی، خودروبر، بتون و زباله، همچنین با تولید انواع ون A36-13، مینی بوس A50-12 در حوزه خودروهای حمل‌ونقل داخل شهری و در بخش خودروهای سنگین با کامیون کشنده سنگین و فوق سنگین، کامیون یوروکارگو ۲*۴ با کاربری کمپرسی، کامیون یوروکارگو ۲*۶ با کاربری تانکر و حمل کانتینر، کامیون یوروکارگو با کاربری میکسر، کامیون AD380 به دو صورت کمپرسی، یوروکارگو MLL180 و کشنده ۷۲۰ یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده خودروهای تجاری در کشور است.
استاندارد های اجباری خودرو مستلزم آماده سازی زیر ساختها است
مدیر عامل شرکت زامیاد پیشنهاد نمود استانداردسازی خودروهای داخلی تا وقت آماده سازی زیرساخت ها و توسعه کامل کشور به تعویق بیفتد، زیرا این امر در شرایط فعلی مشکلاتی برای تولید ایجاد می نماید.
سرایی در مراسم رونمایی از کشنده استرالیس با انتقاد از اجباری بودن اعمال استانداردها بر روی خودروها افزود: از آنجا که کشور ما در حال توسعه است، رعایت استانداردهای خودرویی باید تا توسعه یافتگی کامل به تعویق افتد، زیرا رعایت استانداردهای اجباری خودرو تولید ما را با مشکل مواجه می نماید.
وی با اشاره به نوسانات قیمت خودرو در بازار گفت: هیچ یک از خودروسازان کشور بدنبال افزایش قیمت محصولات خود نمی باشند و هدف از این امر حفظ توانمندی صنعتی بنگاه ها و ادامه حیات آنان است.
وی افزود: صنایع خودروسازی کشور در شرایط فعلی آسیب پذیر شده اند و در صورتی که زیانده شوند قادر به ادامه تولید نخواهند بود.
سرایی تصریح نمود: ما بدنبال متعادل نمودن قیمت خودرو هستیم تا از زیان دهی شرکت خود جلوگیری کنیم و امیدواریم با ارائه تولیدات تازه بتوانیم از دریافت ارز دولتی بی نیاز شده و با افزایش تولید نیز میزان داخلی سازی محصولات تازه شرکت را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اجرای پروژه موتور دیزلی طی سال های قبل در شرکت زامیاد اعلام نمود: طبق گفته شرکت بهینه سازی سوخت، تاکنون معادل یک پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه ای صرفه جویی ارزی حاصل از نصب موتور دیزلی صورت گرفته است.
مدیر عامل شرکت زامیاد افزود: این در حالی است که سازمان های طرف قرارداد شرکت زامیاد کماکان از پرداخت بها های انجام شده برای اجرای پروژه موتور دیزلی اجتناب می نمایند.
وی با بیان این که برای انجام این پروژه بیش از ۱۵۰ قطعه و اجزا محرکه خودرو وانت زامیاد تغییر پیدا نموده است ادامه داد: محصولات تازه این شرکت طبق برنامه وقت بندی شده ارائه می گردد.
وی تصریح نمود: زامیاد پروژه بهبود و اصلاح وانت را آغاز نموده است و در حال انجام برنامه توسعه محصولات بر روی شش خودرو تازه است که امیدواریم تا سال ۹۲ آماده عرضه شود.
درخواست مجدد سایپا برای افزایش قیمت تولیدات این شرکت!
مدیرعامل شرکت سایپا از تقاضا برای افزایش مجدد قیمت تولیدات این شرکت خبر داد و گفت: این موضوع در سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی است و نتیجه آن به سریعی اعلام می گردد.
سعید مدنی در حاشیه مراسم رونمایی از کشنده تازه شرکت زامیاد با اشاره به وضعیت تولیدات این شرکت اظهار داشت: برای افزایش مجدد قیمت پراید تقاضای خود را به سازمان حمایت داده ایم، تغییر قیمت ها با نظارت این سازمان به سایپا اعلام می گردد و ما نیز این قیمت ها را به نمایندگی ها ابلاغ می کنیم.
وی ضمن تایید درخواست این شرکت برای افزایش قیمت پراید تصریح نمود: با درنظر گرفتن نرخ ارز در اتاق مبادلات ارزی که حول و حوش ۲۵۰۰ است قیمت ‍پراید به حدود ۱۵ میلیون تومان افزایش می یابد.
یادآور می گردد: شرکت سایپا در حالی درخواست مجدد افزایش قیمت خود را به سازمان حمایت اعلام نموده است که این شرکت ۱۲ مهرماه سال جاری مجوز افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات خود را دریافت نموده بود و نمایندگی های این شرکت مدعی می باشند سایپا هنوز قیمت های مصوب را به آنها ابلاغ نکرده و قیمت ها را مطابق نرخ روز به آنها اعلام می نماید.
اعلام نشدن نرخ های تازه به نمایندگی ها از سوی مدیرعامل سایپا رد شد و وی تصریح نمود: نرخ های مصوب به نمایندگی ها ابلاغ شده و در حال حاضر قیمت ها ثابت است.
مدنی تاکید نمود خودروهایی که تاریخ تحویل آنها پیش از ۱۲ مهر بوده است با قیمت پیشی به مشتریان تحویل داده می گردد.
آغاز تحویل پراید از چند روز آینده
مدیرعامل سایپا با اشاره به رفع مشکل شماره گذاری پراید، اظهارداشت برای شماره گذاری پرایدهای بدون ایربگ (کیسه هوا) تا پایان سال مهلت گرفته ایم، بنابراین پرایدهای بدون ایربگ و ایربگ دار از چند روز آینده تحویل مشتریان می گردد.
وی با اشاره به آغاز مجدد شماره گذاری پراید بدون ایربگ از چند روز آینده، تصریح نمود تلاش می کنیم پراید با ایربگ را نیزتا ‍‍‍پایان سال تحویل مشتریان دهیم.
مدنی با بیان اینکه همه تولیدات این شرکت در حال عرضه است، عنوان داشت دعوت نامه ها به طور مداوم برای مشتریان ارسال می گردد.

منبع: پرشین خودرو


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.