پراید ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سمند ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

روایت یک مستند ساز از خودروهای ایرانی در سوریه

پراید ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سمند ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

«برای شفاف‌سازی مسائل حاد، تکیه بر مستندات از بهترین راه‌‌حل‌هاست.» خبر گزاری فارس با این توجیه گفتگویی با سهیل کریمی، مستند ساز ایرانی انجام داده است. جدا از مطالب مطرح شده در این گفتگو؛ کریمی در انتهای مصاحبه خود درباره فروش پراید و سمند در سوریه صحبت کرده است، که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش«عصرخودرو»  سوال آخر این گفتگو بدین شکل عنوان شده است.

سوال آخر که شاید ارتباطی به اصل مصاحبه هم نداشته باشد، اینجا درباره امکاناتی که ایران در اختیار سوریه قرار می‌دهد یا اینکه نفت مجانی یا ارزان به آن‌ها می‌دهد و یا خودروهایی مثل پراید یا سمند، با مبالغ سه میلیون و ده میلیون تومان در آنجا فروخته می‌شود شایعات زیادی وجود دارد. این مسایل چقدر واقعیت داشته است؟

 بی رو دربایستی بگویم، سوریه یکی از کشورهایی است که جمهوری اسلامی بیشترین سود اقتصادی را از آن می‌برد. یعنی ما در آنجا کارخانه سیمان‌سازی داریم. نیروگاه برق داریم. نیروی کار متخصص ایرانی داریم. کارخانه خودرو سازی داریم و خیلی چیزهای دیگر. با همه این وجود قیمت خودروهای شخصی در سوریه بسیار جالب بود. البته من در سال ۸۳ هم در آن کشور برای یک کار مستند حضور داشتم و آن موقع هم اوضاع همین بود. در سوریه در مقایسه با واحد پول خودمان با آن کشور پراید ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سمند ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است در حالی که مردم گمان می‌کنند این خودرو‌ها در سوریه سه تا پنج میلیون است!

چهارشنبه ۱۷ خرداد   ۱۶:۵۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.