پربارش ترین و کم بارش ترین استان های کشور مشخص شدند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

abdolvahedmirzazadeh-b-15.jpg

پربارش ترین و کم بارش ترین استان های کشور در سال آبی جاری از سوی وزارت نیرو معرفی شدند.

به گزارش تفسیری پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، گلستان و بوشهر از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌ها بوده‌اند.

حجم بارش های استان گلستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ۱۲۳ میلیمتر ثبت شده است. میزان بارش استان گلستان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، هفت درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۴۱ درصد افزایش نشان می دهد.

پس از این استان، گیلان با ۹۲ میلیمتر و مازندران با ۹۰ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، دیگر استان های پربارش کشور گزارش تفسیری شده اند.

میزان بارش استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل ۶۶ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۵۲ درصد کاهش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش تفسیری، میزان بارش استان مازندران نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل ۵۵ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، استان بوشهر به عنوان کم بارش ترین استان کشور گزارش تفسیری شده است.

بر اساس این گزارش تفسیری، استان بوشهر با دو میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، عنوان کم بارش ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

میزان بارش استان کرمان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال آّبی قبل، ۲۵ درصد و در قیاس با دوره درازمدت ۴۰ درصد کاهش نشان می دهد. بر اساس این گزارش تفسیری، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان کرمان سه میلیمتر بارش رخ داده است.

همچنین از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون، در استان یزد سه میلیمتر بارندگی صورت گرفته است که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی پیش از آن و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله بدون تغییر باقی مانده است.

گزارش بارش های کشور نشان می دهد که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، پس از بوشهر، کرمان و یزد استان سیستان و بلوچستان با چهار میلیمتر بارندگی، در رتبه بعدی استان های کم بارش کشور قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش تفسیری، بارش چهار میلیمتری سیستان و بلوچستان در قیاس با مدت مشابه سال آبی قبل ۳۳ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله بدون تغییر باقی مانده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.