پربازدیدترین اخبار سیاسی در ۱۳ بهمن

بیانیه انتخاباتی علی مطهری/ احتمال تایید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب/ تاکید روحانی بر اولویت رای ملت برای امام خمینی(ره) / گفت‌وگوی سردار قاآنی با اسماعیل هنیه و زیاد نخاله و… در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

ابراز نگرانی از ردصلاحیت‌ها/التماس نمی‌کنم/ دعوت مردم به مشارکت فعال در انتخابات

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، بیانیه علی مطهری درباره انتخابات در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم احراز صلاحیت مجددش در انتخابات مجلس یازدهم، نسبت به تهدید کیان جمهوری اسلامی با روند فعلی ردصلاحیت‌ها هشدار داد و در عین حال مردم را به شرکت فعال در انتخابات دعوت کرد.

رضا در کامنتی برای این خبر خطاب به مطهری نوشت: شما میگویید در انتخابات شرکت کنیم. به چه کسی رای بدیم؟ اصلاح‌طلبان همه رد صلاحیت شدند.

مخاطب دیگری هم گفت: بس است دیگر. مادام العمر که نباید یک نفر نماینده باشد.

غلامرضا هم نوشت: آقای مطهری برید و نگران هیچ چیز نباشید. از موضعگیری نرم و ملایم و منطقی در قبال ردصلاحیت نهایی تون متشکریم.

مخاطبی به نام اسماعیلی نوشت: ای کاش حرمت پدر را حفظ می کردی. ما اصلاح طلب و اصول گرا نداریم انقلابی داریم و ضد انقلاب. انقلابی مثل سردار دلها سلیمانی.

احتمال تایید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب

خبر بعدی درباره احتمال تایید صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم بود.

جلال میرزایی، رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با اشاره به این احتمال گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان احتمالاً تا یکی دو هفته پایانی منتهی به انتخابات به نتیجه می‌رسد و کمک می‌کند که انتخابات پرشورتر برگزار شود.

مخاطبی به نام ایران درکامنتی نوشت: بهترین راهکارعلنی شدن دلایل ردصلاحیت های کاندیدا توسط شورای نگهبان است تا مردم قضاوت کنند ومظلوم نمایی نشود.

روایت گفت‌وشنود «غلامرضا حیدری» با یکی از اعضای شورای نگهبان درباره ردصلاحیتش

همچنین یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تشریح گفت‌وشنود خود با یکی از اعضای شورای نگهبان در مورد صلاحیتش در انتخابات مجلس، گفت: نظام انتخاباتی ایران دچار بیماری مهلک شده و باید احزاب میدان دار انتخابات شوند.

این گفت و گوی غلامرضا حیدری هم از اخبار پربازدید در این ارتباط بود.

دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

اعتبار نظام نمایندگی با رد صلاحیت‌های فاقد شاخص‌های کیفی ساقط می‌شود

با رد صلاحیت‌ها اصلاح‌طلبان دچار آسیب شده‌اند

***

امام خمینی(ره) میزان بودن رای ملت را به عنوان شعار مطرح نکرد

اظهارات حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر ایشان هم از خبر های پر بازدید امروز بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی میزان بودن رای ملت را به عنوان یک شعار مطرح نکرد گفت:هر شخصی مردم را از انتخاب کردن بازداشته و آن ها را دلسرد کند حتما از راه امام(ره) فاصله دارد.

***

گفت‌وگوی سردار قاآنی با اسماعیل هنیه و زیاد نخاله

خبر پر بازدید بعدی گفت وگوی تلفنی سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود.

***

تحریم قطعات یدکی هواپیما و بالا بودن سن ناوگان هوایی موثر در وقوع سوانح

اظهارات نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادثی که در ایرلاین‌های هوایی در روزهای اخیر رخ داده است نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

سید ابوالفضل موسوی تاکید کرد: تحریم قطعات یدکی هواپیما و بالا بودن سن ناوگان هواپیمایی کشور در وقوع سوانح هوایی تاثیرگذار بوده که کمیسیون عمران این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رضا درکامنتی زیر این خبر نوشت: اینا رو که مردم میدونن، یه حرف تازه و راهکار تازه بگو.

امیر هم با طرح این سوال که آیا تحریم چیز تازه ای است؟ نوشت: مظلوم نمایی به خاطر تحریم بودن در شان کشور ما نیست، در عوض تلاش کنید هر چه لازم است را بسازید.

***

نصب دوربین حرارتی در برخی مبادی ورودی کشور برای جلوگیری از کرونا

خبر بعدی نصب تعدادی دوربین حرارتی با دقت بسیار بالا در برخی از مبادی ورودی کشور از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) بود.

سازمان بازرسی کل کشور با اعلام این خبر گفت: این دوربین ها دمای بدن مسافران ورودی را اندازه‌گیری و نمایش می‌دهد تا مسافران مشکوک به بیماری ویروسی کرونا مورد آزمایش‌های دقیق‌تری قرار بگیرند.

***

علت حضور سفرای عمان، امارات و بحرین در مراسم رونمایی از ” معامله قرن “

گفت و گوی ایسنا با یک کارشناس مسائل غرب آسیا درباره مراسم رونمایی از ” معامله قرن ” هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

سیدرضا صدرالحسینی در بخشی از این گفت و گو اظهار کرد: علی‌رغم همراهی تعداد محدودی از کشورهای اسلامی با معامله طرح قرن، بسیاری از ملت های اسلامی مخالفت صریح خود را با این طرح که یک خیانت بزرگ به آرمان فلسطین و مردم این منطقه است در قالب انتشار بیانیه و برگزاری راهپیمایی، اعلام کرده‌اند.

دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

معامله قرن مطرح نشده مورد مخالفت جهان قرار گرفت

طرح معامله قرن، زورگویی و تحمیل است

معامله قرن بر روی کاغذ باقی خواهد ماند

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.