پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۱ خرداد ایسنا

خشم پمپئو از توییت ظریف درباره گسترش نژادپرستی در آمریکا/ شهادت حدود ۲۰ درصد از کشته‌شدگان آبان با سلاح غیرسازمانی/ اولین نطق پیش از دستور محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی/ تصویب اعتبارنامه ۲۷۱ منتخب مجلس یازدهم و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

خشم پمپئو از توییت ظریف درباره گسترش نژادپرستی در آمریکا

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، واکنش مایک پمپئو به توییت ظریف درباره گسترش نژادپرستی در آمریکا در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.

ساعاتی پس از آنکه محمدجواد ظریف از دنیا خواست تا در مقابل نژادپرستی حکومت آمریکا متحد شود، مایک پمپئو با عصبانیت به توییت وزیرخارجه ایران واکنش داد و با تکرار ادعاهای پوچ حکومت این کشور علیه ایران نوشت: «شما همجنسگرایان را اعدام، زنان را سنگسار و یهودیان را نابود می‌کنید»!

خبرهای دیگر در این ارتباط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

نژادپرستی یک امر ساختاری و سیستماتیک در آمریکا است

هیبت استکباری و نژادپرستی آمریکا بر کسی پوشیده نیست

سازمان‌های حقوق بشری در قبال سیاست‌های تبعیض ‌نژادی آمریکا واکنش جدی‌تر اتخاذ کنند

آمریکا باید صدای مردمش را بشنود و سیاست‌های شکست‌خورده‌اش را تغییر دهد

***

۴۰، ۴۵ نفر یعنی حدود ۲۰ درصد از کشته‌شدگان آبان با سلاح غیرسازمانی شهید شدند

اظهارات وزیر کشور درباره تعداد کشته‌های آبان ماه هم از خبرهای پربازدید بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی گفت: همین روزها تعداد کشته‌های آبان اعلام می‌شود. حوادث غمباری رخ داد و حدود ۴۰ یا ۴۵ نفر یعنی حدود ۲۰ درصد کشته‌شدگان، افرادی بودند که با سلاح‌هایی کشته شدند که سلاح سازمانی نبود و آنها شهید شدند. الان ترامپ می‌گوید با سگ شکاری به مقابله با معترضان می‌رود ولی می‌گویند چون رحمانی دستور قطع اینترنت را داده است، تحریم می‌شود.

مذاکره با آمریکا پرضرر است/ مجلس یازدهم بنای تقابل و مچگیری ندارد

اولین نطق پیش از دستور محمدباقر قالیباف در سومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی در اولین نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: مجلس یازدهم نه بنای تقابل و مچگیری دارد و نه در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه می‌کند، مجلس یازدهم تلاش می کند موانع قانونی دولت در مسیر خدمت رسانی به مردم را حذف و اصلاح کند، اما در عین حال اجازه نخواهد داد دولت در اجرا و پیاده سازی قوانینی که حل کننده مسائل مردم است، سهل انگاری کند.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم استکبارستیزی را هم آرمانی اعتقادی و هم منفعتی راهبردی می داند و مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی را بی حاصل و پرضرر ارزیابی می کند.

اعتبارنامه ۲۷۱ منتخب مجلس یازدهم تصویب شد + اسامی

خبر بعدی، تصویب اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم به جز سه منتخب، در جلسه علنی امروز بود.

تعداد نمایندگان مجلس یازدهم ۲۹۰ نفر است که این دوره کارش را با ۲۷۶ نماینده آغاز کرد، دو منتخب تهران و آستانه اشرفیه فوت کردند، مدرک تحصیلی یکی از منتخبان تایید نشد و تکلیف ۱۱ منتخب هم در دور دوم انتخابات تعیین خواهد شد.

تکلیف ۳ منتخبی که اعتبارنامه‌شان تایید نشد

در همین رابطه محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روال بررسی اعتبارنامه‌های تایید نشده را تشریح کرد و گفت: اعتبارنامه‌هایی که تصویب نشده، شعب اعتراضات را بررسی می‌کند اگر اعتبارنامه در شعبه به تصویب رسید به صحن علنی مجلس می‌آید و تایید آن در صحن اعلام می‌شود و در صورتی که اعتبارنامه در شعبه رد شود به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد. این کمیسیون هم ۱۵ روز فرصت بررسی دارد و نتیجه را به شعبه اعلام می‌کند.

توضیحات سخنگوی شعبه ۱۲ درباره اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون

محمد علیپور، سخنگوی شعبه ۱۲ مجلس هم با اشاره به اعتراضات چند نماینده به اعتبارنامه منتخب گچساران گفت که این شعبه در همین رابطه مکاتبه‌ای را با شورای نگهبان کرده و منتظر اعلام شورای نگهبان است.

پنجمین نفتکش ایرانی امروز وارد آبهای ونزوئلا می‌شود

نفت کش ایرانی«کلاول»که آخرین شناور از ناوگان ۵ فروندی نفتکشهای ایرانی است که فرآورده ای نفتی از بندر شهید رجایی در جنوب ایران را به مقصد ونزوئلا بارگیری کرده اند، امروز یکشنبه وارد آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا خواهد شد.

چهار کشتی دیگر به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»و «پتونیا» طی روزهای گذشته با پهلوگیری در بنادر مختلف ونزوئلا در حال تخلیه محموله های خود هستند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

خبرهای دیگر درباره نفتکش ها را نیز می توانید اینجا بخوانید.

ادعاهای آمریکا درباره تعاملات ایران-ونزوئلا وجاهت حقوقی ندارد

برنامه بازگشت نفتکش‌ها از ونزوئلا به ایران تنظیم شده است

***

روسای دولت و مجلس مراقب رابطه قوه مجریه و مقننه باشند

تاکید یک فعال سیاسی مبنی بر اینکه دولت و مجلس باید اصل را بر همکاری بگذارند هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

علی محمد نمازی با بیان اینکه روسای دولت و مجلس باید دائم مراقب باشند و اختلافات بین دو قوا را حل کنند، اظهار کرد: مجلس باید قوانین و برنامه هایی که دولت نیاز دارد را تصویب کند تا دولت آنها را به اجرا درآورد. از سویی وظیفه دیگر مجلس، نظارت بر حسن اجرای این قوانین است. نظارت مجلس از طریق سوال، تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص انجام می شود و هدف اش، اداره بهتر کشور است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.