پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۰ تیر ایسنا

اعدام محمود موسوی مجد/ پیام توییتری مسعود بارزانی پس از دیدارش با ظریف/ خط قرمز قوه قضاییه از زبان رییسی/ معضلی به نام ماسک/ آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی در پاریس با حضور نماینده دادسرای نظامی و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

محمود موسوی مجد اعدام شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، خبر اجرای حکم اعدام “محمود موسوی مجد” در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.

موسوی مجد فردی است که چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه از او به عنوان «جاسوس سیا و موساد» و کسی که محل تردد و اسکان سردار سلیمانی و برخی فرماندهان نظامی در ادوار مختلف را به این سرویس‌ها اعلام می‌کرده است یاد کرد.

پیام توییتری مسعود بارزانی پس از دیدارش با ظریف

توضیحات رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق درباره محورهای مذاکراتش با ظریف هم دومین خبر پربازدید بود.

مسعود بارزانی در پیامی توییتری در این باره نوشت: دیدار ثمربخشی با محمدجواد ظریف در مقر حزب بارزانی داشتم. درباره اوضاع سیاسی کنونی در اقلیم کردستان، عراق و فراتر از آن و همچنین بحران ادامه دار سلامت با امید به نتایجی فوری گفت‌وگو کردیم.

اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت ایران تبدیل نخواهد شد

بارزانی همچنین در این دیدار با اشاره به پیوندهای مستحکم دو ملت ایران و عراق از نقش فراموش ناشدنی سردار شهید سلیمانی در شکست داعش یاد و تاکید کرد که اقلیم کردستان هرگز به محلی برای تهدید منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران تبدیل نخواهد شد.

آیا سفر ظریف به عراق به آشتی میان ایران و عربستان منجر می‌شود؟

تحلیل یک کارشناس مسائل منطقه درباره اینکه آیا سفر ظریف به عراق به آشتی میان ایران و عربستان منجر می‌شود؟ نیز از پربازدیدهای مرتبط با این موضوع بود.

سید هادی برهانی گفت: با توجه به سفر قریب‌الوقوع نخست وزیر عراق به عربستان ملاقات آقای ظریف با ایشان بسیار بااهمیت تلقی می شود. در واقع این سفر نشان دهنده عزم و تحرک دیپلماسی جمهوری اسلامی برای فروکاستن از نزاع های موجود و حل و فصل مشکلات منطقه ای است.

خبرهای دیگر درباره سفر ظریف به عراق را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تحلیل نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران از سفر ظریف به اربیل

توضیحات رئیس شورای عالی قضایی عراق در رابطه با دیدارش با ظریف

تاملی بر روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق

***

خط قرمز ما اغتشاش و به هم ریختن کشور است

سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه تاکید کرد: بنای دستگاه قضایی بر صدور رای بر مبنای شرع و قانون است. بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم و اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است.

این اظهارات رییس قوه قضاییه هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

معضلی به نام ماسک

گزارشی درباره معضلات استفاده از ماسک در شرایط شیوع ویروس کرونا هم از دیگر خبرهای پرمخاطب بود.

دربخشی از این گزارش آمده است:پنج ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می گذرد، اما هنوز معضلی به نام “ماسک” حل نشده است؛ از در دسترس نبودن ماسک ارزان گرفته تا شایعات پخش ماسک های استفاده شده، از کسانی که به استفاده از ماسک اعتقادی ندارند تا اجبار در استفاده از ماسک و البته نبود همیشگی نظارت.

آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی در پاریس با حضور نماینده دادسرای نظامی

خبر آغاز عملیات خوانش جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی با حضور نماینده دادسرای نظامی نیز از پربازدیدهای امروز بود.

دادستان نظامی استان تهران دراین باره گفت: روز جمعه جعبه های سیاه هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین توسط نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری با حضور نماینده دادسرای نظامی به پاریس منتقل شد تا در آزمایشگاه های تخصصی کشور فرانسه خوانش آن آغاز شود.

وی افزود: طبق مقررات سازمان بین‌المللی هوانوردی، از کشورهای ذی‌نفع شامل آمریکا سازنده هواپیما، اوکراین مالک هواپیما ، کانادا، سوئد و افغانستان به لحاظ اتباع جانباخته در این سانحه، برای خوانش جعبه های سیاه دعوت به‌عمل آمده است.

سند همکاری ایران و چین، تحریم‌ها را می‌شکند/در تفاهم‌نامه‌ها، واگذاری نداریم

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که های و هوی به راه افتاده و انتقادات به سند همکاری ایران و چین تحت تاثیر غضب و ناراحتی آمریکایی‌ها است، گفت: اگر سند همکاری ایران و چین اجرایی شود تحریم ها شکسته می شوند.

عماد آبشناس افزود: در مفهوم علوم سیاسی تفاهم نامه ها تنها یک سند همکاری است و سند همکاری برای کشورها الزام آور نیست و چیزی به نام واگذاری نداریم.

این گفت و گو درباره سند همکاری ایران و چین هم مورد توجه مخاطبان بود.

رونمایی از سامانه موشکی هدایت لیزری با حضور فرمانده کل سپاه

خبربعدی، رونمایی از سامانه موشکی هدایت لیزری بود.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از معاونین ستاد فرماندهی کل سپاه، از گروه بالگردی فتح هوانیروز سپاه بازدید کرد که در جریان این بازدید از سامانه موشکی هدایت لیزری رونمایی شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

ما باید قدرتمند شویم

جهش قابل ملاحظه نیروی زمینی سپاه در بعد بالگردهای تهاجمی و رزمی

در مناطق عملیاتی هیچ گونه مشکل بالگردی نداریم

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.