پرتاب تلسکوپ فضایی برای کشف خرده سیاره ها

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد غیرانتفاعی B612 و سازمان هوافضایی بال، طرحهای اجرایی تلسکوپ فضایی سنتینل را ترسیم کرده و اجرایی شدن آن را توسط “گروه بررسی ویژه سنتیل” مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

تام گاوین رئیس گروه ویژه بررسی سنتیل و رئیس سابق اکتشاف منظومه شمسی در آزمایشگاه رانش جت ناسا در کالیفرنیا طی بیانیه ای اظهار داشت: این اقدام نقطه عطف مهمی است و درحال حاضر برنامه ها، طرحها و طراحی های بسیاری از سوی سازمان هوافضایی بال ارائه شده است.

گروه بررسی ویژه سنتیل از ۱۱ کارشناس هوافضا تشکیل شده که در ماه سپتامبر برای بررسی دقیق طراحی مأموریت سنتیل دیدار کردند. یکی از اعضای این گروه در اورلاندو فیگوروا که گروه طراحی برنامه مریخ را ریاست می کند درحال حاضر به ناسا برای تدوین دوباره برنامه های اکتشافی مریخ کمک می کند.

اد لو رئیس بنیاد B612  و مدیر اجرایی این بنیاد که خود پیشتر فضانورد ناسا بوده است، گفت: این گروه یکی از نقاط عطف بزرگ در پروژه سنتیل است.

این گروه با بررسی چگونگی ساخت این تلسکوپ، چگونگی مدیریت این پروژه و التزامات این مأموریت، چگونگی ترکیب التزامات مختلف روی این فضاپیما و مختصری درباره ابتکارعملهای تکنیکی این فضاپیما را مورد بررسی قرار داده اند.

براساس اظهارات لو، این مأموریت امکان تحقق دارد و تحقق آن با شانس بالایی از موفقیت همراه خواهد شد.

بنیاد B612 درنظر دارد سنتیل را در سال ۲۰۱۷ پرتاب کند و آن را نزدیک مدار سیاره زهره قرار دهد. سنتیل از آن نقطه بدون این که مجبور باشد با درخشش پرقدرت خورشید رو به رو شود به همسایگان زمین نگاه می کند تا بتواند به عنوان ابزار شکار خرده سیاره های نزدیک سیاره ما فعالیت کند.

براساس اظهارات مقامات B612، چشم مادون قرمز این تلسکوپ می توانند ۵۰۰ هزار خرده سیاره را در ظرف کمتر از شش سال از آغاز مأموریت شناسایی کند. با توجه به اینکه محققان تاکنون تنها ۱۰ هزار سنگ فضایی از این نوع را شناسایی کرده اند، سرعت سنتیل می تواند قابل توجه باشد.

آنها همچنین افزوده اند که رصدهای سنتیل می تواند به محققان در ترسیم نخستین نقشه جزئی و پویا از داخل منظومه شمسی کمک کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.