پرتاب ماهواره تدبیر در دهه فجر به تعویق افتاد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سرپرست دانشگاه علم و صنعت گفت: ما اولین دانشگاهی بودیم که ماهواره ساخته و پرتاب کردیم و ماهواره دوم ما ماهواره تدبیر آماده پرتاب است که قرار بود در دهه فجر پرتاب شود ولی زمان آن به تعویق افتاد و در آینده ای نزدیک پرتاب خواهد شد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد علی برخورداری سرپرست دانشگاه علم و صنعت صبح امروز در نشست خبری که در این دانشگاه برگزار شد به وضعیت طرح های کلان ملی این دانشگاه اشاره کرد و گفت:سه طرح کلان ملی هواپیمای ۱۵۰نفره، پلت فرم خودرو و قطار سریع السیر از طرح هایی می باشند که به این دانشگاه محول شده است.
 
وی ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت در دو طرح کلان ملی قطارسریع السیر و پلت فورم خودرو دانشگاه مجری و در طرح هواپیمای ۱۵۰ نفره همکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
 
سرپرست دانشگاه علم و صنعت افزود : طرح کلان ملی قطار سریع السیر ۷درصد پیشرفت داشته اما از نظر مالی، یک و نیم درصد بیشتر اعتبار پرداخت نشده است. همچنین دانشگاه دارای یک طرح  کلان ملی دیگر تحت عنوان طرح فناوری عصبی است که دراین زمینه دانشگاه فعالیت های بسیاری داشته  که حرکت انسان را به صورت زیرپوستی به جای نخاع هدایت می کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.