پرتاب ماهواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان امسال/آغاز طرح ساخت سفینه حامل موجود زنده

پرتاب ماهواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان امسال/آغاز طرح ساخت سفینه حامل موجود زنده

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر که ماموریت ساخت و پرتاب ماهواره AUT100 را بر عهده دارد از پرتاب این ماهواره تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش دریچه خبر ، دکتر علیرضا رهایی درباره روند پیشرفت طرح ساخت این ماهواره توضیح داد: هم اکنون دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کمک سازمان فضایی ایران به دنبال همکاری‌های بین‌المللی در پرتاب ماهواره‌ AUT100 است که اگر این بستر فراهم شود در شش ماهه دوم سال شاهد پرتاب این ماهواره خواهیم بود.

وی همچنین درباره‌ ماهواره‌ ناهید گفت: پروژه‌ ماهواره‌ی ناهید، سه ماه است که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شده و همان تیم فعال بر روی ماهواره‌ AUT100، ماموریت ماهواره ناهید را نیز بر عهده گرفته است.

به گفته رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ماهواره‌ ناهید با توجه به خصوصیات مداری که باید در آن قرار بگیرد به امکانات ویژه‌ای نیاز دارد که هم اکنون با آغاز فاز مطالعات بر روی این ماهواره، خرید تجهیزات آ‌ن نیز آغاز شده است.

رهایی خاطرنشان کرد: ماهواره‌های ناهید و AUT100 هر دو ماموریت اصلی‌شان مطالعات منابع طبیعی و حوادث طبیعی مانند منابع آب و لرزه‌شناسی است که امیدواریم با پایان یافتن فاز مطالعاتی ماهواره‌ ناهید تا چند ماه آینده بتوانیم زمان پرتاب آن را نیز مشخص کنیم.

رییس دانشگاه امیرکبیر درباره‌ پروژه‌ی دیگر فضایی این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه پروژه‌ طراحی و ساخت سفینه‌ای که باید حامل موجود زنده برای پرتاب به فضا باشد را بر عهده دارد که این پروژه نیز هم اکنون با همکاری سازمان فضایی ایران آغاز شده و مرحله‌ مهمی در سیر مطالعات هوا فضای کشور به شمار می‌رود.

وی در پایان افزود: دانشگاه سعی دارد در کنار این پروژه‌ها پژوهشکده‌ علوم و فناوری فضایی را تجهیز کند تا این پژوهشکده نه تنها برای پروژه‌های محول شده به دانشگاه که برای تمامی این قبیل پروژه‌ ها در کشور، آزمایشگاه و پژوهشکده‌ای مرجع شود.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.